سایت بازی انفجار تک بت بدون فیلتر بابا بت آریان بت بت 120 ozabet بری بت ناسا بت مل بت بدون فیلتر برنامه مگاپاری وان ایکس بت بدون فیلتر وین نود

ماه بت

برای ورود به سایت ماه بت کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت

چرا موس و کیبوردم کار نمیکنه؟

گاهی وقت‌ها حین کار کردن با کامپیوتر، ناگهان موس فریز می‌شود و دیگر کار نمی‌کند. اگر شما هم به‌طور مداوم با موس کار می‌کند، با مشکل کار نکردن موس مواجه شده‌اید. گاهی اوقات این مسئله می‌تواند نشانگر خرابی موس باشد، اما بعضی وقت‌ها هم مشکل از کامپیوتر، نرم افزارها یا بخش دیگری باشد. اگر علت بروز این مشکل را بدانید، راحتتر می‌توانید آن را رفع کنید. در ادامه نگاهی داریم به علت کار نکردن موس کامپیوتر و لپ تاپ و راه‌هایی برای رفع این مشکلات به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

همانطور که گفتیم، گیر کردن یا فریز شدن ماوس کامپیوتر علل مختلفی دارد که گاها حل کردن آن‌ها خیلی‌ هم ساده است اما پیش از اقدام به رفع، باید علت مشکل را پیدا کنید.

شاید رایج‌ترین علت کار نکردن موس کامپیوتر تمیز نبودن موس باشد. موس‌های اپتیکال و مکانیکی گاهی اوقات به‌این خاطر از کار می‌افتند. اگر از موس اپتیکال استفاده می‌کنید، زیر آن را نگاه کنید. شاید چشمی موس مسدود شده که این مسئله خیلی عادی است. این انسداد جلوی کارکرد سنسور موس را می‌گیرد. برای رفع مشکل، فقط لازم است آن را تمیز کنید. اگرهر یکی دو روز یک مرتبه موس خود را تمیز کنید، این مشکل پیش نخواهد آمد.

با این که موس‌ها روی همه‌ی سطوح کار می‌کنند، اگر احتمال می‌دهید که مشکل از سطح باشد، بهتر است از موس پد استفاده کنید یا اگر پد نداشتید، یک کتاب یا هر چیزی که سطحی صاف دارد را جایگزین آن کنید. همچنین، بعضی موس‌ها روی بعضی سطوح به‌راحتی حرکت نمی‌کنند. برای مثال، موس‌های اپتیکال روی سطوح صیقلی به خوبی حرکت نمی‌کنند و بهتر است برای ایجاد اندکی اصطکاک، چیزی زیر آن‌ها قرار دهید.

انواع کیبورد کامپیوتر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

اگر موس وایرلس دارید، احتمالا باتری آن تمام شده یا رو به اتمام است. تنها کافی است باتری‌ها را عوض کنید تا مشکل برطرف شود. البته برای این‌که مطمئن شوید مشکل از باتری است، می‌توانید آن را در یک موس دیگر امتحان کنید. اگر موس دوم هم کار نکرد، پس باتری‌ها تمام شده اند.

اگر تنها موقع اجرای بازی‌های ویدیویی موس درست کار نمی‌کند، می‌تواند به خاطر نداشتن رم یا حافظه ویدیویی کافی باشد. این مشکل می‌تواند به ضعف عملکرد موس منجر شود. اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای به این مسئله بپردازیم، مشکل از کارت گرافیک ضعیف آب می‌خورد که باعث ایجاد لگ در اجرای بازی‌ها می‌شود. در نتیجه، موس به جای این‌که روان کار کند و روی نمایشگر حرکت کند، این‌طرف و آن طرف می‌پرد.

مشکلات نرم افزاری که برای موس لپ تاپ‌های مختلف پیش می‌آید هم بسیار رایج هستند. برای مثال، معلوم نشدن نشانگر موس روی مانیتور، یک علت کار نکردن موس لپ تاپ ایسوس است. برای رفع این مشکل اول کامپیوتر را ری استارت کنید. اگر مشکل حل نشد، مراحل زیر را طی کنید؛

این کار مشکل را رفع می‌کند. اگر نشد، پورت USB باید عوض شود.

علت کار نکردن موس لپ تاپ لنوو نیز می‌تواند به شکل زیر برطرف شود:

ابتدا، چنانچه که موس وایرلس است، باتری آن را چک و در صورت نیاز عوض کنید. اگر هم موس سیم دار است، حواستان باشد که درست وصل شده باشد. ممکن است موس شما قاعده‌ی خاصی برای وصل شدن به سیستم داشته باشد پس آن را چک کنید. سپس مانند زیر عمل کنید تا مشکل موس رفع شود:

اگر علت کار نکردن موس به مسائلی که قبل‌تر مطرح کردیم ربط نداشت، پس احتمالا خود موس خراب است. برای این که ببینید مشکل واقعا از موس است و زمان خرید یک موس جدید رسیده، آن را به یک کامپیوتر دیگر وصل کنید. حتی می‌توانید موس دیگری را به کامپیوتر خود وصل کنید. اگر هیچ کدام از این کارها جواب نداد، موس دیگری تهیه کنید.

شاید اتصال USB روی مادر بورد خراب شده. در این صورت باید مادر بورد را عوض کنید. البته این کار را نباید خودتان انجام دهید و توصیه می‌کنیم که از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

مشکل دیگری که می‌تواند علت کار نکردن موس سیم دار یا بی‌سیم باشد، خراب بودن فایل‌ها است. شاید برنامه جدیدی را نصب کرده‌ یا روی کامپیوتر ذخیره کرده‌اید. اگر یکی از برنامه‌هایی که با موس با آن‌ها کار می‌کنید خراب شده باشد، نمی‌گذارد که درست با موس کار کنید. این مشکل حتی می‌تواند منجر به فریز شدن کامپیوتر بشود

بهترین موس بی سیم و سیم دار از تکنولایف بخرید: موس

همانطوری که دیدید علت کار نکردن موس لپ تاپ در ویندوز ۱۰ و دیگر سیستم عامل‌ها، مسئله‌ای بسیار رایج است. این مشکل، علل مختلفی دارد که تقریبا همه‌ی آن‌ها قابل رفع شدن است و در موارد معدودی نیاز به جایگزینی موس احساس می‌شود. به کمک این راهنمایی‌ها، می‌توانید موس خود را از حالت فریز خارج کرده و دوباره آن را استفاده کنید. همچنین، در صورتی که علت‌های دیگری برای گیر کردن موس و کار نکردن آن می‌شناسید و راه رفع آن‌ها را نیز می‌دانید، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

علت کار نکردن موس کامپیوتر و لپ تاپ چیست؟

دلایل مختلفی برای کار نکردن موس لپ تاپ و کامپیوتر وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به کثیف بودن حسگر اپتیکال موس، تمام شدن باتری، مناسب نبودن سطح برای حرکت موس و مشکلات سخت افزاری اشاره کنیم.

برای جلوگیری از خراب شدن موس چکار کنیم؟

چند روز یکبار زیر موس را تمیز کنید و زیر موس یک موس پد بگذارید.

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

نظر بده

نام

ایمیل

Δ

سلام
من هر دو موسی که وصل می کنم چراغشون روشن میشه اما کار نمیکنه، حتی چراغش با تکون دادن usb موس پر رنگ تر میشه و یه لحظه اتصال برقرار میشه ولی کلن قطعه و نمیتونم کار انجام بدم
این کارها که گفتید انجام دادم تنها تغییری که کرد این بود که اسکرول تاچ لب تاپ اوکی شد
فلش هم به پورت های usb میزنم اوکیه کار میکنه یعنی پورت لب تاب فکر نمیکنم مشکل داشته باشه
بنظرتون مشکل کجا میتونه باشه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ به هانیه

ممنون از شما

پاسخ به vfdr

سلام من یه مشکل که دارم اینه که وقتی با موس اسکرول میکنم چندین بار در جهت های مختلف اعمال میشه درحالی که من فقط مثلا یه بار به پایین اسکرول کردم مشکل چیه آخه من روی چندتا دیوایس تست کردم همش همین مشکلو داشت

پاسخ به دانیال

پاسخ به مهراد

پاسخ به احسان نیک پی

علت های مختلف کار نکردن موس سیم دار و بی سیم

سوالات متداول

پرفروش ها

کار نکردن موس کامپیوتر به علت تمیز نبودن موس

درست کار نکردن موس به دلیل سطح بد

کار نکردن موس بی سیم به علت تمام شدن باتری

مشکل داشتن کامپیوتر

مشکلات نرم افزاری

معیوب بودن موس

خراب بودن مادر بورد

ویروسی بودن فایل‌ها و نرم افزارها

نکاتی برای کمک به عملکرد موس

جمع‌بندی

برای شما

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی

بهترین برنامه های دفترچه یادداشت (نوت) برای موبایل

آموزش صفر تا صد صفحه کلید کامپیوتر و لپ تاپ به زبان ساده

چه زمانی قهوه بنوشیم؟ بررسی بهترین زمان نوشیدن قهوه در روز

نظرات

لغو پاسخ

پیشنهادی

معرفی بهترین سریال های کره ای تا 2024

اپلیکیشن های پولی اندروید و iOS که امروز رایگان شده‌اند

سامسونگ یا شیائومی، کدام گوشی را انتخاب کنیم؟

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ (فروردین 1403🌺)

آموزش و ترفند

چی لازم داری؟

دنبالمون کن

9 نظر

کیبوردعلت کار نکردن موس کامپیوتر و لپ تاپ چیست؟برای جلوگیری از خراب شدن موس چکار کنیم؟

فهرست مطالب

کیبورد اولین راه ارتباطی کاربران با کامپیوتر است و پراستفاده‌ترین جزء آن نیز به شمار می‌رود. کار نکردن کیبورد کامپیوتر، هر شکلی که باشد مشکلات زیادی را برای کاربر ایجاد کرده و استفاده از کامپیوتر را عملا ناممکن می‌سازد. ما در این مقاله، نگاهی به علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر می‌اندازیم. اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده، خوب است همراه ما باشید تا با علل مختلف بروز این مشکل آشنا شوید.

فرصت خرید لپ تاپ با آفرهای ویژه روزانه تکنولایف را از دست ندهید: قیمت لپ تاپ امروز

اگر با مشکل کار نکردن کیبورد روبرو شدید که به شما اجازه‌ی تایپ کردن نمی‌داد، ممکن است مشکل به یکی از علت‌های زیر برگردد:

اگر کیبورد شما بی‌سیم است، دانگل USB آن را چک کنید تا ببینید درست می‌شود یا نه. تمیز کردن کیبورد هم دیگر کاری است که باید انجام دهید. معمولا کیبورد افرادی که حین کار خوراکی می‌خورند، کثیف می‌شود و کار کرد کیبورد را دچار اختلال می‌کند.

کار نکردن کیبورد ممکن است علت‌های مختلفی داشته باشد. این مشکلات ممکن است جدی باشند و لازم باشد اقداماتی را پیش بگیرید؛ شاید هم با انجام یک سری اقدامات سطحی، برطرف شوند. در صورتی که بطور خیلی ناگهانی کیبورد غیرفعال شد و کار نکرد، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

شاید هم برای رفع مشکل، لازم باشد اقداماتی در سیستم انجام دهید. در ادامه، شما با روش‌هایی برای رفع مشکلات جدی کیبورد آشنا خواهید شد.

انجام این کار هیچ نیازی به تایپ کردن ندارد و در مواقعی که با مشکل کار نکردن صفحه کلید مواجه هستید، می‌توانید از این طریق کار خود را پیش ببرید.

به تنظیمات بروید و Ease of Access را انتخاب کنید.

در بخش Interaction، گزینه‌ی Keyboard را انتخاب کنید.

گزینه‌ی Use the Onscreen Keyboard را فعال کنید.

با این روش، یک کیبورد روی مانیتور ظاهر می‌شود که کار شما را راه می‌اندازد و می‌توانید کارهای خود را انجام دهید.

انواع کیبورد کامپیوتر را می توانید از تکنولایف بخرید: کیبورد

اگر علت کار نکردن کیبورد کامپیوتر در ویندوز 10 را بررسی می‌کنید، Fast startup خیلی سریع ویندوز ۱۰ را بوت می‌کند. درصورتیکه از کیبورد اکسترنال استفاده می‌کنید، احتمالا Fast startup علت کار نکردن کیبورد شما است. مسیر زیر، نحوه‌ی غیرفعال کردن این حالت را نشان می‌دهد.

۱. روی start بزنید و گزینه‌ی Control panel را انتخاب کنید.

۲. در این مرحله گزینه‌ی Hardware and Sound را انتخاب کنید.

۳. در این مرحله باید روی Power options کلیک کنید.

۴.  روی لینک Choose what the power buttons do بزنید.

۵. گزینه‌ی Change settings that are currently unavailable را انتخاب کنید.

۶. تیک گزینه‌ی Turn on fast startup را بردارید و Save changes را بزنید.

اگر علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر شما به‌خاطر یک درایور معیوب باشد، باید از طریق مسیری که در ادامه مشاهده می‌کنید اقدام به رفع مشکل کنید.

۱. روی Start کلیک راست کنید و گزینه‌ی Device Manager را انتخاب کنید.

۲. گزینه‌ی keyboard را باز کنید.

۳. روی  کیبورد مدنظر راست کلیک کنید و گزینه‌ی Update driver را بزنید.

۴. گزینه‌ی Search automatically for drivers را انتخاب کنید.

حال، کامپیوتر شما در اینترنت جست‌وجو می‌کند تا آپدیت‌های جدید را پیدا کرده و نصب کند.

اگر در جست‌وجوی علت کار نکردن بعضی از دکمه های کیبورد کامپیوتر هستید، باید مسیر متفاوتی را برای رفع مشکل پیش بگیرید. دکمه‌های صفحه کلید به چند دسته تقسیم می‌شوند: دکمه‌های حروف الفبا، دکمه‌های کنترل، دکمه‌های عملکردی یا سری F، دکمه‌های جهت‌یابی و اعداد. اگر یکی از این گروه دکمه‌ها کار نمی‌کنند، شاید آن دکمه‌ها غیرفعال شده‌اند یا تنظیمات آن‌ها بهم ریخته است. خیلی اوقات، حین تایپ کردن سریع دست ما روی یک سری از دکمه‌ها می‌رود و بخشی از کلیدهای کیبورد قفل می‌شوند.

این دکمه‌ها باعث کنترل کردن بخش‌های مختلف کامپیوتر با سرعت بیشتر هستند و به‌نوعی، قرار است کار ما را راحت‌تر کنند. با کمک آن‌ها می‌توانید درجه روشنایی را تنظیم کنید، صدا را کم و زیاد کنید و کارهای دیگری از این قبیل را انجام دهید. تقریبا در تمامی مواقعی که این دکمه‌ها از کار می‌افتند، علت این است که اشتباهی دستتان روی Fn lock رفته. این دکمه می‌تواند بخش‌های دیگر را هم قفل کند. برای رفع مشکل، روی کیبورد خود دنبال کلید Fn، F lock و یا Num lock بگردید. اگر مشکل حل نشد، Fn و Esc را همزمان فشار دهید. همچنین، ممکن است مشکل از کثیف بودن کیبورد آب بخورد که لازم باشد آن را از سیستم جدا کرده و پس از تمیز کردن، مجددا وصل کنید.

اگر از مک استفاده می‌کنید و با این مشکل مواجه شده‌اید، اقدامات زیر را پیش بگیرید:

همانطور که متوجه شدید، موارد مختلفی به کار نکردن کیبورد منتهی می‌شوند. این مشکل، می‌تواند علت بسیار ساده‌ای همچون کثیف بودن کیبورد باشد یا با یک دور ری‌استارت برطرف شود. شاید هم مشکلی باشد که لازم باشد شما اقداماتی در تنظیمات کامپیوتر خود انجام دهید. در صورتی‌که مشکل دیگری را برای کار نکردن کیبورد سراغ دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

چرا کیبورد ناگهانی از کار می‌افتد؟

وقتی کیبورد به‌طور ناگهانی از کار می‌ایستد،  مشکل می‌تواند یک ایراد نرم افزاری، کثیف شدن کیبورد یا خراب شدن یکی از قطعات کیبورد باشد.در چنین موقعی کیبورد را تمیز کنید و درایور کیبورد را آپدیت کنید.

چگونه مشکل کار نکردن کیبورد در ویندوز ۱۰ را رفع کنیم؟

کابل USB را بیرون بکشید و کمی صبر کنید، مجددا آن کابل را وصل کنید. اگر مشکل ساده باشد به این طریق رفع می‌شود و اگر  علت اساسی‌تری داشته باشد، از طریق آموزش‌هایی که ارائه شد می‌توانید مشکل را رفع کرده یا از یک متخصص کمک بگیرید.

من یه دکمه ای رو زیاد فشار میدم کیبوردم مشکل پیدا میکنه چی کار کنم

سلام
لپ تاپم کیبوردش کار نمیکنه چیکار کنم.
وقتی داشتم از دانشگاه میومدم خونه مترو خیلی شلوغ بود ممکنه به خاطر موقه ای که داخل مترو بودم بهش فشار اومده باشه ؟
لطفا کمکم کنید

پاسخ به زهره

دلایل مختلف کار نکردن کیبورد کامپیوتر چیست؟

در صورت کار نکردن کیبورد چکار کنیم؟

علت کار نکردن بعضی از دکمه های کیبورد لپ تاپ

رفع مشکل کار نکردن کیبورد مجیک مک

فعال کردن Onscreen Keyboard

رفع علت کار نکردن دکمه های کیبورد با غیرفعال کردن Fast Startup

رفع مشکل کار نکردن کیبورد با آپدیت درایور کیبورد

رفع مشکل کار نکردن Function keys

19 نظر

چرا کیبورد ناگهانی از کار می‌افتد؟چگونه مشکل کار نکردن کیبورد در ویندوز ۱۰ را رفع کنیم؟

کار نکردن صفحه کلید و ماوس در ویندوز 10

اگر صفحه کلید یا ماوس ویندوز 10 کار نکنند چه باید کرد؟

خرابی صفحه کلید و ماوس به ویژه با استفاده منظم چندان معمول نیست. اگر صفحه کلید یا ماوس شما بر روی رایانه شخصی Windows 10 کار نمی کند، در اینجا چند مرحله برای حل این مسئله وجود دارد.

سخت افزار خود را بررسی کنید :

ناگفته نماند که باید سخت افزار خود را قبل از انجام هر کاری کاملاً بررسی کنید.

با بررسی دقیق تمام اتصالات دستگاه خود شروع کنید. اگر صفحه کلید یا ماوس به طور صحیح وصل شده است ، آنها را به درگاه USB دیگری تغییر دهید. اگر در حال کار با لپ تاپ هستید ، اطمینان حاصل کنید که با استفاده از کلیدهای عملکرد در بالا ، به طور تصادفی صفحه کلید یا ماوس خود را غیرفعال نکرده اید.

اگر صفحه کلید یا ماوس بی سیم دارید ، بررسی کنید که باتری ها شارژ کافی برای کار درست دارند.

*بیشتر بخوانید: ماوس بی سیم چگونه از درگاه usb استفاده می کند

در آخر ، صفحه کلید یا ماوس خود را بر روی رایانه های شخصی دیگر امتحان کنید یا یک صفحه کلید یا ماوس جایگزین را امتحان کنید. در هر صورت ، اگر صفحه کلید یا ماوس شما کار می کنند ، می توانید فرض کنید که مشکل رایانه شخصی شماست.

ویندوز را برای بدافزار بررسی کنید :

بدافزارها گاهی اوقات می توانند در جلوگیری از استفاده شما از صفحه کلید یا ماوس در ویندوز 10 نقش ایفا کنند. اگر اینگونه باشد ، باید ویندوز را مجبور به اسکن بدافزار کنید. برای انجام این کار می توانید از نرم افزار آنتی ویروس خود استفاده کنید ،با استفاده از دیسک راه انداز آنتی ویروس یا اسکن راه انداز برای انجام چک.

با استفاده از Windows Defender می توانید اسکن بوت را برنامه ریزی کنید. با این کار درایوهای شما اسکن شده و هرگونه بدافزار شناسایی شده حذف می شود. اگر آلودگی مانع از کنترل رایانه شما شود ، لازم است ابتدا به Windows Safe Mode بوت شوید.

برای شروع، با کلیک راست روی دکمه منوی Windows Start و کلیک بر روی دکمه “Settings” به منوی تنظیمات Windows خود دسترسی پیدا کنید.

حل مشکل کار نکردن کیبورد و موس ویندوز 10

از اینجا ، روی Update & Security > Windows Security > Virus & Threat Protection کلیک کنید.

روی “Scan Options” در زیر دکمه مرکزی “Quick Scan” ضربه بزنید.

فعال كردن موس و کیبورد در ويندوز ١٠

در منوی “Scan Options” گزینه “Windows Defender Offline Scan” را انتخاب کنید.

برای شروع فرآیند ، روی  “Scan Now” کلیک کنید.

حل مشکل کار نکردن کیبورد ویندوز 10

ویندوز دوباره راه اندازی می شود و اسکن رایانه شما را شروع می کند. این روند ممکن است مدتی طول بکشد. پس از اتمام این کار ، هرگونه آلودگی به بدافزارهای موجود در رایانه شخصی شما باید به طور خودکار برداشته شود.

می توانید تاریخچه اسکن خود را بعد از کلیک کردن بر روی “Protection History” در منوی “Virus & Threat Protection” بررسی کنید.

مجدداً درایورهای صفحه کلید و ماوس خود را مجدداً نصب کنید

ویندوز به طور خودکار درایورهای صفحه کلید و ماوس شما را کنترل می کند ، اما مجبور کردن ویندوز برای نصب مجدد این درایور ها ، بعضی اوقات می تواند مشکلی را برای جلوگیری از عملکرد صحیح آنها برطرف کند.

برای نصب مجدد درایورهای صفحه کلید و ماوس ، بر روی دکمه منوی Windows Start راست کلیک کرده و گزینه “Device Manager” را انتخاب کنید.

فعال كردن كيبورد و ماوس در ويندوز ١٠

مدیر دستگاه Windows تمام دستگاههای متصل به رایانه شخصی شما را داخلی و خارجی لیست می کند. صفحه کلید شما در زیر “Keyboards” قرار خواهد گرفت ، در حالی که ماوس شما در زیر  “Mice and Other Pointing Devices” قرار خواهد گرفت.

برای مجبور کردن ویندوز برای نصب مجدد درایورهای این دستگاهها ، بر روی فلش کنار هر یک از این دسته ها کلیک کنید تا آنها را گسترش دهید. بر روی دستگاه خود راست کلیک کرده و سپس بر روی گزینه “Uninstall Device” کلیک کنید.

احتمالاً بهتر است این کار را ابتدا با صفحه کلید و دوم ماوس خود انجام دهید ، زیرا تا راه اندازی مجدد دسترسی به دستگاه را از دست می دهید.

فعال كردن موس در ويندوز ١٠

با کلیک روی دکمه “Uninstall” در کادر گفتگوی تأیید ، “می خواهید دستگاه را حذف کنید ” تأیید کنید.

همانطور که اشاره کردیم ، پس از شروع مراحل نصب ، این دستگاه ها تا زمان راه اندازی مجدد ، به احتمال زیاد متوقف می شوند.

دکمه خاموش را فشار دهید تا روند خاموش یا راه اندازی مجدد شروع شود. پس از راه اندازی مجدد ، درایورهای صفحه کلید و ماوس باید به طور خودکار مجدداً نصب شوند.

در مواقع اضطراری ، از گزینه های Windows Accessibility Options استفاده کنید

اگر نمی توانید بلافاصله مشکلی را با صفحه کلید یا ماوس خود حل کنید ، می توانید با استفاده از Windows Accessibility Options این کار را انجام دهید . اینها فقط درصورتی انجام می شود که ماوس کار یا صفحه کلید کار در دسترس شما باشد.

بیشتر بخوانید  دانلود برنامه 313bet

فعال کردن MouseKeys

با استفاده از یک صفحه کلید سالم و یک ماوس خراب، می توانید به استفاده از MouseKeys بروید. این ویژگی به شما امکان می دهد مکان نما موس را با استفاده از کلیدهای شماره روی صفحه کلید خود حرکت دهید.

برای فعال کردن آن ، با کلیک راست کردن بر روی منوی شروع و کلیک بر روی “Settings” به تنظیمات ویندوز خود دسترسی پیدا کنید. از اینجا ، کلیک بر روی  Access > Mouse و سپس بر روی نوار لغزنده به حالت “On” کلیک کنید تا MouseKeys را فعال کنید.

اکنون می توانید از کلیدهای شماره خود برای جابجایی مکان نما استفاده کنید. به عنوان مثال ، شماره “8” نشانگر موس را به سمت بالا می برد ، “2” آن را به سمت پایین و غیره حرکت می دهد.

فعال کردن  Onscreen Keyboard

یکی دیگر از قابلیتهای دستیابی مفید در ویندوز 10 ، صفحه کلید روی صفحه نمایش است . اگر صفحه کلید کار نمی کند ، اما به ماوس دسترسی دارید (یا صفحه نمایش لمسی است) ، می توانید به جای آن به عنوان یک راه حل کوتاه مدت از این ویژگی استفاده کنید.

برای دسترسی آسان به صفحه کلید روی صفحه ، روی نوار وظیفه Windows خود راست کلیک کرده و روی “Show Touch Keyboard Button” کلیک کنید.

کار نکردن صفحه کلید و موس در ویندوز 10

با این کار نمادی در قسمت اعلان های نوار وظیفه شما نمایش داده می شود که می توانید فشار دهید تا صفحه کلید روی صفحه نمایش به راحتی نمایش داده یا مخفی شود.

با فعال کردن این گزینه ، با کلیک بر روی آن ، صفحه کلید روی صفحه نمایش ظاهر می شود و نیمی از قسمت پایین صفحه شما پر میشود.

استفاده از دستگاههای دارای صفحه لمسی ساده تر خواهد بود ، اما اگر ماوسی که کار می کند دارید ، به سادگی بر روی هر کلید کلیک کنید تا مطابق صفحه کلید معمولی خود پاسخ دهد.

برای بستن صفحه کلید ، روی دکمه “X” در بالا سمت راست کلیک کنید.

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

چند گام بالاتر

پیشنهادهای لوکس و ارزان تور کیش

دیر بجنبی همه موهات ریخته! درمان ریزش مو

رمز و راز تقویت و استحکام موها ◀

بهترین مکمل تقویت جنسی رو از اینجا بخر!

بلیط پیدا نکردی؟ ◀اینجا هم جستجو کردی؟!

بهترین زمان سفر به روسیه رو از دست نده! کمترین نرخ+اقساطی

تنوع بی نظیر گوشی موبایل ولپ تاپ رو اینجا ببین و راحت بخر

تا 50% تخفیف مجلل ترین تالارها + مشاهده لیست مزون و آتلیه

دوست داری موهات تقویت بشن ولی نمیدونی چطوری؟!

جدیدترین لوازم خانگی اصل و با تخفیف رو اینجا میتونی ببینی

میدونی دبی هزینه اجاره ماشین ازتاکسی کمتره؟قبل سفرکلیک کن

دلت سفر نوروزی میخواد؟ سفر با هزینه کم هم میشه!

بلاگری؟طوری که میخوای دیده نشدی؟کلیک کن پیجتو میلیونی کن

خرید موثرترین مکمل های تقویتی و مغذی مو

سفارش و خرید اعتباری مصالح ساختمانی(آهن آلات و میلگرد)

تیک آبی اینستاگرام عمومی شد!! برای فعالسازی کلیک کن

برای خرید لباس بچه ها همیشه مشکل داری؟ اینجا حل میشه

انگیزه درس خوندنت اینجاست! کافیه شمارتو ثبت کنی

آهن آلات مورد نیاز کارگاهت رو اعتباری سفارش بده

هر آنچه از واردات کالا از دبی باید بدانید◀توسعه کسب و کار

لباسی که کودکت رو خاص میکنه رو از اینجا با تخفیف بخر

اجاره خودرو ارزان در دبی◀ قیمت‌ها رو مقایسه کن

میخوای سرویس خواب جهیزیت رو قسطی بخری؟*مشاهده مدل ها

از هزینه سرسام آور کلاس خصوصی خسته نشدی؟

تصمیمت رو برای مهاجرت نهایی کن! رایگان مشاوره شو

کالا ها و خدمات منتخب

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2024

تازه های ترفندهای کامپیوتری

نحوه تنظیم یک GIF به عنوان تصویر زمینه در ویندوز 11

تازه های کامپیوتر و اینترنت(گرافیک، موبایل و کامپیوتر جیبی، اختراعات جدید، ترفندها و…)

سایر مطالب کامپیوتر و اینترنت

کامپیوتر و اینترنت ( مروری بر گذشته )

نمایشگرهای عجیب اپل خبرساز شد/ عکس

اوج‌گیری نگرانی‌های جهانی درباره هوش ‌مصنوعی

تعطیلات تمام شد، ساعت موبایل‌ها درست نشد

با یک کیلو از این رنگ می‌توان یک هواپیمای غول‌پیکر را رنگ کرد

کلاهبرداری‌ مدرن با صدای جعلی ساخت هوش مصنوعی

بنیان‌گذار OpenAI به دنبال عنبیه چشم شماست!

ChatGPT چیست و چرا اهمیت دارد؟

تغییر لوگوی توییتر به دوج/ رشد چند درصدی رمز ارز Doge

چطور از پیامک در گوشی اندرویدی پرینت بگیریم؟

هندزفری گیمینگ Meizu عرضه شد

ضریب هوشی انسان از هوش مصنوعی ساخته خودش کمتر است؟

هوش مصنوعی بلندگوی عیوب انسان است

ریزرباتی که می‌تواند سلول‌ها را شناسایی کرده و بگیرد

فعال کردن Godmode در ویندوز ۷

استفاده از لپ‌تاپ به‌عنوان نمایشگر دوم

چگونه زبان ویجت های ویندوز 11 را تغییر دهیم

آموزش استفاده از نرم افزار Team Viewer

نگهداری صحیح از کامپیوتر

چند توصیه برای سرحال کردن رایانه قدیمی تان !

تبدیل منوی استارت به منوی اپلیکیشن ها !

آموزش کامل استفاده از تلگرام بر روی کامپیوتر

جلوگیری از درخواست پسورد پس از روشن شدن کامپیوتر از حالت Sleep

حذف آخرين مسير مشاهده شده در رجیستری

انواع روشهای آسان و کاربردی تبدیل عکس به پی دی اف

NVMe چیست و چه مزایایی دارد؟

تبدیل مستقیم متن به جدول و بلعکس در Word

فعال و غیرفعال‌سازی بوت‌سریع ویندوز 8

غیرفعال کردن Windows Store در ویندوز 8

ترفندی برای نمایش فایل ها و پوشه های مخفی در ویندوز 11

آخرین اخبار ایران و جهان

افزایش شهدای حمله تروریستی چابهار و راسک به ۱۶ نفر

—————-        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ——————

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از دولت رئیسی: اوضاع اقتصاد نگران کننده است؛ شما فقط آمارهایی می‌دهید که ضدسفره مردم است

ماجرای درگیری طالبان با مرزبانان ایرانی چه بود؟/ تکذیب خبر بازداشت مرزبانان در مرز میلک

مسجد پارک قیطریه بهانه بود! زاکانی با شرکت چینی می‌خواست قرارداد ببندد

—————-        همچنین در بیتوته بخوانید       ———————–

«ماتریکس ۵» می‌آید/ کارگردان تغییر کرد

نامه سرگشاده و عذرخواهی یکتا ناصر از مردم

«جان بارت» نویسنده مطرح آمریکایی درگذشت

رکورد گران‌ترین نقاشی کلود مونه شکسته می‌شود؟/ چوب حراج به نقاشی منظره مونه

همه چیز درباره فایل NTUSER.DAT در ویندوز

چگونه همه سلول ها را در اکسل یک اندازه کنیم؟

Notepad در ویندوز 11 کار نمی کند؟ این مقاله را بخوانید!

چگونه نوار وظیفه را در ویندوز 10 کاملاً شفاف کنیم؟

راهنمای قدم به قدم تغییر واحد در پاورپوینت

ضرورت بازاریابی در اینستاگرام

اولین تصویر از قابلیت تعامل‌پذیری با پیام‌رسان‌های خارجی در واتس‌اپ برملا شد

افشای اطلاعات جدید درباره طراحی آیفون ۱۶ پرو

خرید فالوور اینستاگرام، آری یا نه!

آبروریزی جدید سامسونگ!

جذب مشتری در اینستاگرام با خرید فالوور از خرید فالوور اینستا!

چگونه در Notes آیفون هایپرلینک ایجاد کنیم؟

اینستاگرام درحال توسعه قابلیت جدید Blend برای تماشای دونفره ریلز است

تولید عروسک مخصوص سالمندان مجهز به هوش مصنوعی

امارات پیشتاز سرعت اینترنت در منطقه

مدیر عامل تپسی استعفا داد

به فروشگاه‌های اینترنتی چقدر می‌توان اعتماد کرد؟

کارهایی که باید قبل از فروش رایانه شخصی خود انجام دهید

ارور Steam 107 چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

نحوه تمیز کردن نازل های چاپگر سه بعدی و جلوگیری از گرفتگی

دوربین مداربسته بی سیم: تمام آنچه باید در مورد آن بدانید

سیستم‌های اتوماسیون دولتی کارآمد در سال ۱۴۰۳

اپل واچ را به زبان دلخواه خود تنظیم کنید/ آموزش تغییر زبان در اپل واچ

۴ روش ساخت سایت که شرکت‌های طراحی سایت به شما نمی‌گویند

چگونه یک فایل robots.txt ایجاد کنیم؟

6 راه رفع خطای مایکروسافت Outlook Out of Memory یا System Resources در ویندوز

نحوه اضافه کردن چک باکس در Google Sheets

ترامپ: بایدن تحت تاثیر موادمخدر است؛ قبل از مناظره باید تست بدهد

نقش برجسته سراب بهرام تخریب نشده است

حملات موشکی به پایگاه آمریکایی‌ها در سوریه

اعتراض استقلال به برگزاری دیدار با مس ۱۰ دقیقه بعد از افطار

زمان برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده توماج صالحی مشخص شد

تجمع بازنشستگان شوش و اهواز (۱۴۰۳/۰۱/۱۸)

عکاس آبادانی در بین ۱۰ عکاس برتر جهان

ابتلا به این سرطان تا سال ۲۰۴۰ دو برابر می‌شود

توضیحات وصی محتشمی‌پور و چمران درباره ساخت مسجد در قیطریه

گردش به سمت یهودستیزی؟

آماده باش سنتکام برای حملات ایران/ اسرائیل، ایران را تهدید کرد

افزایش نجومی اجاره بها، در دوران رکود بزرگ بازار مسکن/ شکست قانون سقف اجاره ها برای پنجمین سال متوالی

قیمت میلیونی گوجه سبز و چغاله بادام/ ۵ عدد نیم میلیون تومان فروخته شد!

شواهد مهمی از دوره‌های تاریخی مختلف در گذر «کمر زرین» اصفهان کشف شد

هشدار جدی همتی درباره رهاشدگی اقتصاد کشور

آقای زاکانی و آقای چمران! شما اگر مسجدساز هستید، بروید مصلای تهران را تکمیل کنید

طعنه هاشمی طبا به مدافعان دولت رئیسی: در دولت روحانی، نگران سفره مردم بودید اما در دولت جدید از پوشیدن لنگ و دمپایی و روزه گرفتن حرف می زنید

تخریب نقش نگاره بهرام دوم ساسانی با مواد منفجره

محمودزاده، نماینده مجلس: اردوغان پس از شکست در انتخابات گفت پیام مردم را شنیدم اما مسئولان ما به کمترین نرخ مشارکت افتخار هم کردند

واکنش وزارت نفت به اخبار فروش کارت سوخت

ایران به دنبال آغاز درگیری مستقیم با اسرائیل نیست

ترور ناموفق رئیس جمهور آرژانتین/ ضارب: من خدا هستم و رئیس جمهور را خواهم کشت

احتمال استعفای دسته‌جمعی هیات‌مدیره اتاق بازرگانی در اعتراض به فشارهای دولت

تاکید بایدن بر پشتیبانی از اسرائیل در برابر ایران

۲۹ مجروح حادثۀ تروریستی چابهار و راسک از بیمارستان مرخص شدند/ ۱۵ بیمار هنوز بستری هستند

اوکراین از انهدام شش هواپیمای نظامی روسیه خبر داد

نتانیاهو: به کسانی که به ما آسیب‌ بزنند، آسیب می‌رسانیم

ترامپ خطاب به نتانیاهو: سریع جنگ را تمام کن

سریال کره‌ای Hide؛ جاذبۀ معماهای تمام‌نشدنی

تیلور سوییفت؛ نخستین خواننده جهان که از راه موسیقی میلیاردر شد

اعلام زمان برگزاری مراسم یادبود و تشییع رضا داودنژاد

نصب ضربان‌ساز قلب برای ستاره ترمیناتور/ آرنولد: دارم به یک انسان ماشینی‌ بدل می‌شوم

اشیاء عجیبی که در یک ویلای باستانی کشف شدند؛ از «الواح نفرین» تا تبرهای مینیاتوری

سنگ عجیب کشف شده در کف دریا «کلاه‌خود» از آب درآمد

کشف اسکلت 4500 ساله در جریان ساخت فاضلاب زندان

قایدی جانشین طارمی در پورتو می‌شود؟ + عکس

بیانیه پرسپولیس در رابطه با جزئیات آسیب‌دیدگی بیرانوند

هاشمی‌نسب: بایدی برای قهرمانی استقلال وجود ندارد | نویدکیا: نکونام، تیم قابل تحسینی درست کرده ‌است

دست بیرانوند نشکسته است

واکنش پوچتینو به پیروزی دیوانه‌وار چلسی برابر یونایتد

واکنش باشگاه استقلال به بیانیه باشگاه پرسپولیس

خطر حذف پرسپولیس از آسیا جدی شد/ واکنش باشگاه پرسپولیس به خبر صادر نشدن مجوز حرفه‌ای

صدور جدی‌ترین هشدار AFC برای استقلال و پرسپولیس

باشگاه استقلال قیمت بلیت‌ها را به سال گذشته بر می‌گرداند

جنگل‌زدایی به اندازه ۱۰ زمین فوتبال در هر دقیقه

ارسال سه موشک ناسا برای تماشای خورشیدگرفتگی از فضا

وزن زمین چقدر است؟

پروژه جدید اپل؛ ساخت ربات‌های خانگی

رفع مشکل کار نکردن کیبورد یا ماوس در ویندوز 10اگر صفحه کلید یا ماوس ویندوز 10 کار نکنند چه باید کرد؟سخت افزار خود را بررسی کنید :*بیشتر بخوانید: ماوس بی سیم چگونه از درگاه usb استفاده می کندویندوز را برای بدافزار بررسی کنید :مجدداً درایورهای صفحه کلید و ماوس خود را مجدداً نصب کنیددر مواقع اضطراری ، از گزینه های Windows Accessibility Options استفاده کنیدفعال کردن MouseKeysفعال کردنOnscreen Keyboardگردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

کار نکردن کیبورد یکی از بدترین مشکلاتی هست که می‌تواند در مواقع حساس کاربران را به دردسر بیندازد. دلايل مختلفی برای کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر یا لپ تاپ وجود دارد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، ادامه این مطلب از شهر سخت افزار را بخوانید تا با علت از کار افتادن کیبورد و راهکارهای رفع این مشکل آشنا شوید.

– دلایل کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر

– آموزش رفع مشکل از کار افتادن کیبورد

– جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ یا کامپیوتر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به همین خاطر در ادامه این مطلب به بیان دلایل و مواردی که ممکن است موجب از کار افتادن کیبورد با سیم یا بی سیم شوند اشاره شده است. همچنین پس از آن به آموزش حل مشکل کار نکردن کیبورد پرداخته‌ایم.

کیبوردها در انواع و اقسام مختلفی وارد بازار می‌شوند و هر کدام از آن‌ها تا حدود زیادی با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل اگر مشکل کیبورد شما سخت افزاری باشد باید ابتدا نوع کیبورد را مشخص کنید و سپس به دنبال راه‌های برطرف کردن مخصوص همان کیبورد بگردید. اما مشکلات نرم افزاری تقریبا در تمامی این کیبوردها شبیه به هم هستند و راه حل‌های یکسانی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کاربرانی که از کيبورد های يو اس بی يا کيبورد های اکسترنال استفاده می کنند، گاهي به دليل کشيده شدن کيبورد، متوجه اين نمي شوند که کابل از سيستم جدا شده است. بنابراين اگر شما متوجه از کار افتادن کيبورد خود شده ايد، بهترين کار اين است که در صورتی که از کيبورد های USB استفاده می کنيد، کابل را بررسی کنيد.

معمولاً کاربرانی که نگران از کار افتادن بخش عددی کيبورد خود هستند علت آن اين است که ممکن است مشکل سخت افزاری يا نرم افزاری رخ داده باشد. اما اولين کاری که اين افراد بايد انجام دهند اين است که دکمه Num Lock را مورد بررسی قرار دهند.

– علائم خرابی پاورهای کامپیوتر و مشکلات عمده منبع تغذیه

– چرا هارد دیسک خراب می‌شود؟ نشانه ها و دلایل خرابی هارد دیسک که باید بدانید

در بیشتر مادربرد های قدیمی متاسفانه کیبورد ها به صورت خودکار شناسایی نمی شوند و باید به صورت دستی آنها را فعال کنید. البته باید ذکر کنیم که ممکن هست در مادربرد های جدید هم بخاطر دستکاری های اضافی این مشکلات دیده بشوند. در نتیجه بهتر است به تنظیمات بایوس کامپیوتر خود مراجعه کنید.

راه های متفاوتی برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر وجود دارد. در ادامه این مطلب از شهر سخت افزار به بیان چند راهکار متداول در این زمینه پرداخته‌ایم:

ریستارت کردن کامپیوتر اولین کاری است که باید برای حل مشکل کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر یا قفل شدن کیبورد با سیم در آفیس کامپیوتر انجام دهید. در برخی مواقع مشکلات نرم افزاری مثل تداخل یک درایو یا دو برنامه مختلف سبب می‌شوند فعالیت درایور کیبورد متوقف شود. با ریستارت کردن سیستم می‌توانید مشکلات و ارورهایی مثل قفل شدن صفحه کلید با سیم در PC را رفع کنید.

– دلایل هنگ ویندوز و سیستم چیست؟ 9 راه حل رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر و لپ تاپ

– دلایل عمده کند شدن ویندوز 10 و راه حل رفع آن

اولین قدم برای رفع مشکل وصل نشدن کیبورد با سیم به کامپیوتر تمیز کردن کیبورد است. گرد و خاک و تکه‌های غذا بزرگترین دشمن یک کیبورد هستند. مشکل اینجاست که به هیچ طریقی نمی‌توانید کیبوردتان را در برابر این ذرات مصون کنید و بهترین کار این است که هرچند وقت یک بار کیبورد را تمیز کنید.

معمولا کار نکردن دکمه های کیبورد در بازی زمانی رخ میدهد که شما یک بازی جدید را نصب نموده اید و به دلیل ناهماهنگ بودن بازی با درایور های ویندوز با مشکلاتی نظیر کار نکردن موس یا کیبورد و حتی عدم اجرای بازی مواجه خواهید شد. درایورهای ویندوز وظیفه اتصال سخت افزار های جانبی به ویندوز را دارند که در این خصوص با بروزرسانی آنها میتوانید به این مشکل پایان دهید.

فرآیند بوت شدن سیستم یک بخش مهم و ضروری در کامپیوتر های ویندوزی بوده است که در آن می‌توان تمامی بخش های متصل شده به کیس از طریق یو اس بی را مشاهده کرد. برای کار نکردن کیبورد در محیط بوت نیازی به کار خاصی نخواهید داشت و با یک ریستارت ساده و سپس زدن پشت سرهم دکمه Delete می توان به محیط بایوس وارد شد و به حل مشکل از کار افتادن کیبورد پرداخت.

برخی از نرم‌افزارها نیز می‌توانند منشا مشکلات و کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر در ویندوز 7 باشند. به خصوص اگر این برنامه‌ها درایوهای اضافی هم روی سیستم نصب کرده باشند؛ چرا که این درایوها ممکن است با درایوهای اصلی کیبورد تداخل پیدا کنند و اجازه فعالیت به آن‌ها ندهند. برای حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد سیم دار کامپیوتر، ابتدا بهتر است مشخص کنید کیبورد از چه تاریخی دچار مشکل شده و بعد هر نرم‌افزاری که بعد از آن تاریخ نصب کرده‌اید را حذف کنید.

– آموزش روش های چک کردن دمای CPU ؛ دمای استاندارد پردازنده چقدر است؟

– چگونه مشخصات کامل کامپیوتر یا لپ تاپ را بفهمیم؟

برخی از کیبوردهای موجود در بازار دارای کلیدهای جداگانه‌ای برای فعال کردن ویژگی‌های به خصوص هستند. در بسیاری از کیبوردها زمانی که کلید شیفت را مدت طولانی نگه دارید کیبورد قفل می‌شود. اگر کیبورد شما دارای این کلیدها باشد و شما اتفاقی آن‌ها را فعال کرده باشید ممکن است رفتارهای عجیب و غریبی از کیبورد ببینید. مثلا با تایپ کردن یک حرف، حروف اضافه دیگری نیز تایپ شوند.

در این مطلب به بررسی علت کار نکردن کیبورد کامپیوتر پرداخته و روش‌هایی را برای رفع این مشکل ارائه کردیم. اگر مشکل از کار افتادن صفحه کلید کماکان پابرجاست ممکن است کیبورد دچار مشکل شده باشد و بهتر است آن را به یک تعمیرکار نشان دهید. شما چه روش‌هایی را برای رفع مشکل از کار افتادن کیبورد می‌شناسید؟

در برخی از سیستم‌ها برای اینکه کیبورد قفل شود کلید میانبر Ctrl+Alt+L را بزنید. برای باز گردن قفل نیز فقط کافی‌ست unlock را روی صفحه کلید تایپ کنید.

از کار افتادن کیبورد دلایل متعددی مانند مشکلات تنظیمات بایوس، قطع شدن یا خرابی کابل USB می‌تواند داشته باشد که در مطلب بالا راهکارهای حل مشکلات کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر ارائه شده است.

سلام دوست عزیز شما خودت داری میگی کیبورد در محیط بوت کار نمیکنه بعد چجوری با زدن دکمه delete وارد تنظیمات بایوس بشیم؟!!!

شهر‌ سخت افزار به عنوان بزرگترین وبسایت سخت افزار و فناور‌ی فارسی‌زبان در تلاش است تا پوشش کاملی از آخرین اخبار و اتفاقات دنیای سخت افزار، موبایل و فنا‌وری را به کاربران خود ارائه دهد.

جدیدترین و داغ‌ترین مطالب را در شبکه‌های اجتماعی شهرسخت‌افزار دنبال کنید.

ورود به شهرسخت‌افزار

لطفا تمامی فیلدهای مورد نیاز را به درستی پر کنید.

فروشنده سخت افزار یا کالاهای تکنولوژی

علاقه مند حوزه سخت افزار و تکنولوژی

متخصص حوزه سخت افزار و تکنولوژی

هیچ کدام

سخت افزار و تجهیزات جانبی

موبایل، تبلت و گجت

لپ‌تاپ و کامپیوتر آماده

تلویزیون و صوتی و تصویری

تجهیزات شبکه و اداری

بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران (ویژه نوروز 1403)

راهنمای خرید لپ تاپ؛ مهمترین نکات قبل و هنگام خرید لپتاپ

راهنمای خرید بهترین کامپیوتر All in One (بدون کیس یا AiO) – (ویژه نوروز 1403)

هفته

ماه

سال

دلایل کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر

آموزش رفع مشکل از کار افتادن کیبورد

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

هر آنچه باید در مورد حذف حافظه کش (cache) ویندوز و بخش‌های مختلف آن بدانید

بزودی: پیدا کردن واقعی وسائل گم شده با Find My Device اندروید

چگونه مشخصات کامپیوتر را بفهمیم؟ دیدن اطلاعات قطعات PC

بررسی محصولات مشاهده همه بررسی‌ها

ثبت نام در شهر سخت افزار

بررسی حافظه رم G.Skill Trident Z5 RGB؛ سریع، باکیفیت و زیبا

بررسی مادربرد MSI MPG Z790 Carbon WiFi؛ سلطانِ میان‌رده‌هایِ Z790 بازار

بررسی حافظه Corsair MP700 یک ترابایت؛ SSD برای ارائه همزمان سرعت و کیفیت

بررسی ماوس Logitech MX Master 3S ؛ انتخاب حرفه‌ای برای تولید محتوا [تماشا کنید]

بررسی کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4080 Super OC Edition؛ جان سخت و ضد ضربه

بررسی گوشی گلکسی Z Fold 5 سامسونگ ؛ سنگین وزن کره‌ای [تماشا کنید]

مقایسه سخت‌افزاری گلکسی S23 Ultra با S22 Ultra و آیفون 14 پرو [تماشا کنید]

مقایسه دوربین گلکسی اس 23 اولترا با اس 22 اولترا و آیفون 14 پرو [تماشا کنید]

بررسی گوشی گلکسی S23 Ultra سامسونگ ؛ تاج‌گذاری برای دنیای اندروید [تماشا کنید]

بررسی و مقایسه دوربین iPhone 14 Pro و Galaxy S22 Ultra [تماشا کنید]

بررسی لپ تاپ ام اس آی Summit E16 Flip A13VFT ؛ دو روح در یک بدن [تماشا کنید]

بررسی لپ تاپ MSI Cyborg 15 A12VE ؛ گیمینگ ارزان قیمت با چاشنی سایبرپانک

نگاه اولیه به لپ‌تاپ‌ خاص MSI Stealth 16 Mercedes-AMG؛ حاصل همکاری ام‌اس‌آی و مرسدس بنز

بررسی لپ تاپ MSI Modern 15 ؛ تجربه‌ای مدرن از نسل سیزده اینتل

بررسی لپ تاپ MSI Stealth 15؛ گیمینگ به سبک مینیمال

بررسی دوربین مداربسته شبکه HFW2231T و ضبط کننده NVR5216 داهوا [تماشا کنید]

بررسی اسپیکر انکر Soundcore 3 ؛ وضوح صدا را تجربه کنید

بررسی اسپیکر Anker Soundcore Select 2 ؛ یک بار شارژ، 20 ساعت پخش!

بررسی هدفون انکر Soundcore Liberty Air 2 Pro ؛ لذت غرق شدن در موسیقی با تنظیمات حرفه‌ای

بررسی هدفون هواوی FreeBuds 4i ؛ تعریف کارایی به قیمت

بررسی مودم روتر 4G نتربیت NW-431F ؛ محصولی کوچک با پوششی وسیع!

بررسی مودم روتر 4G نتربیت NWR-M920؛ همان کیفیت دی‌لینک اما ارزان‌تر [تماشا کنید]

بررسی روتر دی لینک DIR-822 ؛ پوشش دو بانده برای خانه شما

بررسی روتر ASUS RT-AC1300UHP؛ گزینه‌ای مناسب برای هر خانه

بررسی روتر ایسوس ROG GT-AX11000 ؛ کلاس جدید پرچمدار شبکه

پيشنهاد سـردبـيـر

مسابقه نوروزی شهر سخت افزار و الماس رایان ایرانیان با جوایز ارزنده

بزرگ‌ترین دوربین دیجیتال جهان که از یک پراید هم بزرگ‌تر است!

گوگل اشتباهاً اولین تصویر از گوشی میان‌رده Pixel 8a خودش را افشا کرد!

ایسر جذاب‌ترین مانیتور گیمینگ خمیده جهان را معرفی کرد

گیمر هستید؟ این قابلیت جدید مرورگر Edge مخصوص شماست

افشای اولین اطلاعات از گوشی‌ های تاشوی گلکسی Z Fold FE و Z Flip FE

برای آپدیت ویندوز 10 چقدر باید پول بدهید؟

آخرین راهنماهای خرید

پربازدید‌ترین‌ها

مسابقه نوروزی شهر‌سخت‌افزار و الماس رایان ایرانیان با جوایز ارزنده

نشانه های نزدیک شدن مادربرد به مرگ

آیا پردازنده نسل 14 اینتل در برابر پردازنده نسل 13 ارزش خرید دارد؟

کدام گوشی های سامسونگ، شیائومی و دیگر برندها با آپدیت نرم افزاری به قابلیت 5.5G مجهز می‌شوند؟

آموزش تنظیم تاریخ و ساعت گوشی سامسونگ Samsung

آموزش تنظیم تاریخ و ساعت گوشی شیائومی Xiaomi

گوشی اقتصادی Galaxy A35 5G سامسونگ در بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شد؛ تراشه اگزینوس با 8 گیگابایت رم

آموزش تنظیم ساعت، تاریخ و منطقه زمانی در کامپیوتر و ویندوز در سال 1403

سریع‌ترین و بهترین DNS رایگان 2023 در ویندوز، اندروید و iOS

تشخیص گوشی سامسونگ ساخت ویتنام یا هند؛ کدام کشور بهتر است؟

هر آنچه باید در مورد استوری تلگرام بدانید؛ از نحوه درج استوری Telegram تا آمار بازدید و تفاوت با دیگر رقبا

بررسی همه دلایل داغ شدن لپ تاپ و روش رفع افزایش دمای بدنه لپ تاپ توسط کاربر

راهنمای خرید و مشاوره

از کار افتادن درگاه USB

خاموش شدن دکمه NUM LOCK

به هم ریختن تنظیمات بایوس BIOS

کامپیوتر را ریستارت کنید

صفحه کلید را تمیز کنید

بروزرسانی یا نصب دوباره درایوها

تغییر تنظیمات کیبورد در بایوس سیستم

حذف برنامه های مشکل ساز

ویژگی های فعال کیبورد را چک کنید

آیا دکمه ای برای قفل شدن کیبورد وجود دارد؟

چرا ناگهان صفحه کلید کامپیوتر من از کار افتاده است؟

مطالب مرتبط پیشنهادی

نظر خود را اضافه کنید.

نظرات (1)

مهمان – ارسلان

چسبانده شده ها

محبوب ها

آخرین مقالات و آموزش‌ها

پربحث‌ترین‌ها

مسابقه نوروزی شهر‌سخت‌افزار و الماس رایان ایرانیان با جوایز ارزنده

592

بیشتر بخوانید  دانلود رایگان فیلم فسیل بدون سانسور

بررسی مادربرد MSI MPG Z790 Carbon WiFi؛ سلطانِ میان‌رده‌هایِ Z790 بازار

8

بزودی: پیدا کردن واقعی وسائل گم شده با Find My Device اندروید

5

هرآنچه باید درباره کسب درآمد از تلگرام بدانید

5

تولید نوکیا تقلبی در زرندیه و اعتراض کمپانی فنلاندی HMD [آپدیت: گوشی کی تحریم بود؟]

41

بررسی لپ تاپ ام اس آی Summit E16 Flip A13VFT ؛ دو روح در یک بدن [تماشا کنید]

32

بررسی کیبورد Deepcool KB500؛ کوچک اما همه‌چیز تمام!

20

مسابقه شهر‌سخت‌افزار و الماس رایان ایرانیان با جوایز ارزنده (تمام شد)

3186

بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 Gaming X Trio؛ توانمند و زیبا [تماشا کنید]

375

راهنمای جامع ارتقای رم لپ تاپ (+ آموزش تصویری)

214

جستجو در شهر سخت افزار

ما در شبکه‌های اجتماعی

شهرسخت‌افزار را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

هرآنچه باید درباره کسب درآمد از تلگرام بدانید

هر آنچه باید در مورد ساعت تابستانی یا حالت حفظ نور خورشید DST…

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

کار نکردن کیبوردکار نکردن صفحه کلید کامپیوتر یا لپ تاپعلت از کار افتادن کیبوردکار نکردن صفحه کلید لپ تاپ یا کامپیوتراز کار افتادن کیبورد با سیم یا بی سیمآموزش حل مشکل کار نکردن کیبوردرفع مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ یا کامپیوترکار نکردن دکمه های کیبورد در بازیکار نکردن کیبورد در محیط بوتحل مشکل از کار افتادن کیبوردمشکلات و کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر در ویندوز 7حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد سیم دار کامپیوترعلت کار نکردن کیبورد کامپیوتررفع مشکل از کار افتادن کیبوردکار نکردن صفحه کلید کامپیوتر(*)

معمولاً صفحه کلید و موس با یکدیگر در تعامل هستند. اما، در برخی موارد نادر، ممکن است ویندوز هر دو را به طور هم زمان تشخیص ندهد. بدون صفحه کلید کاربردی و موس کار روی رایانه غیرممکن است. به همین دلیل رفع سریع این مسئله مهم می شود. در اینجا یک راهنمای سریع برای رفع این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

Reboot کردن رایانه معمولاً به حل این مسئله کمک می کند. هنگام راه اندازی مجدد ویندوز، همه درگاه ها و درایورها تازه می شوند و بسیاری از تجهیزات جانبی مانند موس و صفحه کلید شروع به کار می کنند. Reboot کردن سیستم اولین مرحله عیب یابی است که تکنسین ها قبل از شروع روش های پیشرفته تر انجام می دهند.

مراحل راه اندازی مجدد رایانه در تمام نسخه های ویندوز تقریباً یکسان است. اما، از آنجا که هم صفحه کلید و هم موس کار نمی کنند، شما باید سخت افزار کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کنید. اما نمی توانید از روند عادی راه اندازی مجدد استفاده کنید.

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

۴ تااز بهترین راههای ریکاوری عکس و فیلم از فلش مموری

یک دکمه  ‘Reset’ کوچک در CPU شما در قسمت جلویی جایی نزدیک به دکمه پاور بزرگ وجود دارد. با فشار دادن دکمه، رایانه شما مجدداً راه اندازی می شود. همچنین می توانید دکمه روشن / خاموش را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. با این کار کامپیوتر خاموش می شود. با فشار دادن مجدد دکمه روشن / خاموش، می توانید رایانه را مجدداً راه اندازی کنید.

اگر با راه اندازی مجدد رایانه مشکل برطرف نشد، می توانید آن را در Safe Mode دوباره راه اندازی کنید. معمولاً اگر مشکلی در درایورهای ویندوز وجود داشته باشد، صفحه کلید و موس تحت تأثیر قرار می گیرند. هنگام راه اندازی مجدد در حالت Safe Mode، حداقل درایورهای مورد نیاز بارگیری می شوند از این رو تشخیص و عیب یابی آسان می شود. در زیر نحوه راه اندازی مجدد سیستم در حالت Safe Mode را توضیح خواهیم داد.

۱- کامپیوتر را با استفاده از مراحل ذکر شده در “راه حل ۱” راه اندازی مجدد کنید.

۲- هنگامی که کامپیوتر شروع به راه اندازی مجدد می کند، کلید F8 را چند بار فشار دهید (با فرض اینکه صفحه کلید توسط ویندوز شناخته نمی شود اما توسط BIOS شناخته می شود).

۳- این کار شما را به گزینه Advanced boot می رساند.

۴- با استفاده از کلیدهای جهت دار Safe Mode را از میان گزینه ها انتخاب کرده و برای راه اندازی در این حالت Enter را فشار دهید.

هنگامی که ویندوز در حالت Safe Mode راه اندازی مجدد می شود، باید بررسی کنید که آیا موس و صفحه کلید کار می کنند یا خیر. اگر در حالت Safe Mode کار می کنند، با دنبال کردن مراحل زیر می توانید داریورها را به روز کنید:

۱- به عنوان administrator وارد ویندوز شوید.

۲- دکمه Start را کلیک کنید و Control Panel را انتخاب کنید. در Control Panel روی System کلیک کنید.

۳- اکنون روی زبانه Hardware کلیک کنید، Device Manager را انتخاب کنید.

۴- صفحه کلید را باز کرده و برای انتخاب Properties کلیک راست کنید سپس روی برگهDriver در Properties کلیک کنید.

۵- اکنون گزینه Update Driver را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

۶- در آخر Mice and other pointing devices را expand کنید.

رایانه خود را در حالت عادی راه اندازی مجدد کنید. معمولاً با این کار مشکل برطرف می شود. اما، اگر هنوز مشکل برطرف نشده، می توانید به سراغ راه حل بعدی بروید.

۱۵ بهترین برنامه جدید اندروید که باید روی گوشی نصب کنید

اگر دو راه حل بالا مشکل را برطرف نکنند، ممکن است مشکلی در اتصال صفحه کلید و موس وجود داشته باشد یا پورت (یا حتی مادربرد) به مشکل برخورده باشد. بسیار بعید است که صفحه کلید و موس به طور ناگهانی و همزمان دچار مشکل شوند. اما، ما باید تمام جوانب را بررسی کنیم تا مشخص کنیم چه چیزی باعث بروز این مسئله شده است.

اگر رایانه دیگری دارید، موس و صفحه کلید خود را روی آن امتحان کنید. اگر از دستگاه های USB استفاده می کنید، با توجه به اینکه plug-and-play هستند نیازی به راه اندازی مجدد رایانه ندارید. اما، اگر از دستگاه های ورودی PS2 استفاده می کنید، پس از اتصال کامپیوتر باید رایانه را مجدداً راه اندازی کنید. اگر کیبورد و موس در رایانه دیگر نیز کار نکنند، به این معنی است که مشکل دارند و شما می توانید آنها را تحت ضمانت تعویض کنید یا موس و کیبورد جدید خریداری کنید.

اگر روی رایانه دیگر کار کنند، ممکن است مشکلی در پورت وجود داشته باشد. در این صورت شما باید کامپیوتر یا لپ تاپ خود را برای بررسی در اختیار یک تکنسین حرفه ای قرار دهید. همچنین می توانید با سازنده تماس بگیرید.

هنگام خرید موس و صفحه کلید بی سیم حتماً متوجه شده اید که فقط یک سنسور برای هر دو وجود دارد. اگر مشکلی در سنسور وجود داشته باشد، صفحه کلید و موس کار نمی کنند. اگر از چنین تنظیماتی استفاده می کنید، دلیل این امر خرابی سنسور است.

در صورت بروز مشکل در سنسور، می توانید از ضمانت آن استفاده کنید. متأسفانه، بیشتر سنسورها قابل تعمیر نیستند، بنابراین شما نیاز به خرید یک سنسور جدید دارید.

ویندوز فلش USB را نمیشناسد؟ (ساده ترین روش رفع مشکل)

یک صفحه کلید موقت

اگر restart کامپیوتر کار نمی کند و صفحه کلید هم دیگر کار نمی کند ، به یک مورد موقت نیاز دارید. خوشبختانه ، ویندوز برای چنین موقعیتی صفحه کلید داخلی دارد.

به روزرسانی درایور دستگاه عملا می تواند مسئله یک صفحه کلید یا ماوس مشکل ساز را برطرف کند.

ویندوز دارای یک ویژگی troubleshooter است که جدیدترین باگ ها و خطاها را

عیب یابی کرده و همچنین می تواند مشکلات صفحه کلید USB را حل کند.

Find and Fix Other Problems، Keyboard را انتخاب کنید.

گاهی اوقات ، USB ماوس لزوما خراب نیست. فقط باید تنظیمات آپدیت شود.

9 مشکل رایج ویندوز 10 و راه حل

نرم افزار بسیار قدرتمند و کم حجمی به نام Windows repair pro وجود دارد که تمام سیستم شما را اسکن و همه ارورها، مشکلات و عیب های آن را در حدود نیم ساعت شناسایی و رفع می کند!

این نرم افزار را از اینجا دانلود و نصب کنید. (ترجیحا نسخه پرتابل را دانلود کنید که نیازی به نصب هم نداشته باشد). مطابق تصویر برنامه را باز کنید و روی گزینه All repairs کلیک کنید.

حدود نیم ساعت تا یک ساعت طول می کشد تا سیستم شما را اسکن کند و نهایتا یک پیغام ریستارت ویندوز بالا می آید که گزینه Yes را باید بزنید. بعد از ریست شدن ویندوز، کامپیوتر شما بدون مشکل کار می کند!

شناخته نشدن موس و صفحه کلید شما توسط ویندوز می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. ممکن است درایور، پورت مشکلی داشته باشد یا اگر از دستگاه بی سیم استفاده می کنید، خرابی از سنسور باشد. برای بررسی مشکل و عیب یابی باید تک تک جنبه های آن را بررسی کنید.

مرسی برنامه خوبی بود هرچند مشکل کیبورد همچنان حل نشده..

موس و کیبورد در ویندوز کار نمی کنه، خب چطوری برنامه ای نصب کنم؟
درایور آپدیت کنم و …

خیلی خیلی ممنونم مشکلم حل شد مرسی انشالله موفق باشید

نه خدا وکیلی یه سوال دارم وقتی موس و کیبورد کار نمیکنه نرم افزار نصب کنیم ؟ ?

سلام من صفحه کلیدم بلوتوثی است و الان دارم با موسش تایپ میکنم باطری صفحه کلیدم تمام شد رفتم عوض کردم و وقتی باطری را گذاشتم چراغش اومد و بعد هرچی کلیک میکنم نمیاد …در کامپیوتر دیگری هم تسط کردم همین مشکل رو داشت ولی موسش کارمیکنه میشه بگید چیکار کنم؟

ببین داداش خدا رفتگانتو رحمت کنه توذو هم موفق کنه خیلی به دردم خورد مرسی از سایت عالیتون

داداش مشکلمون کارنکردن موس و کیبورده چجوری همزمان که کار نمیکنه باهاش کارکنیم??(بررسی….)

خب منیکه کار نمیکنه کلا موس و کیبوردم چطوری این مراحل رو توی ویندوز انجام بدم؟?

سلام
گاهی هم با دیفالت کردن بایوس حل میشه.

سلام مهندس
خوبی سلامتی ردیفی؟

سلام من نه موسم کار میکنه نه کیبوردم چیکار کنم؟

خدا خیرتون بده مشکل من با این روش حل شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

سلام منم همین مشکل برام پیش اومد یه شماره خارجی بهم پیام داد…

سلام اینشات جدیدا کیفیتیش رو میاره پایین وقتی میخوای پست و ا…

سلام من کامپیوتر روشن میکنم همچی اوکی تا وقتی کامپیوتر می خو…

اینجا چه خبره چرا همه به هم میپرن از آگهی های دیوار فقط حضور…

درود، وقت خوش. تشکر فراوان برای این مطلب مفید و مطالب مفید د…

لیست کامل

راه حل مشکل موس و کیبورد در همه ویندوزها

حل مشکل موس و کیبورد در ویندوز 10

و اما یک روش ساده ولی بسیار موثر (احتمالا قطعی)

نتیجه گیری

راه حل ۱: رایانه خود را Reboot کنید

راه حل ۲: ویندوز را در Safe Mode، Restart و Boot کنید

راه حل ۳: صفحه کلید و موس را در رایانه دیگری بررسی کنید

راه حل ۴: سنسور بی سیم را بررسی کنید

Troubleshoot (حل مشکل) اساسی

درایور خود را Update کنید

Troubleshooter (حل مشکل) صفحه کلید

تنظیمات ماوس

میلاد حیدری

نوشته های مشابه

راه حل مشکل ۱۰۰ درصد شدن استفاده CPU توسط سیستم

حل مشکل خرابی موس در ویندوز 7 (7 راه حل برای همه مشکلات)

حل مشکل صدای فن لپ تاپ با 7 روش موثر

8 روش حل مشکل کار نکردن بعضی دکمه های کیبورد

‫12 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!یک صفحه کلید موقتWindows Settings > Ease of Access > KeyboardOn-Screen KeyboardUse Your Device Without a Physical KeyboardUse the On-Screen KeyboardOnWindowsCtrl+OKeyboardsMice and Other Pointing DevicesUpdateDriverSettings > Update & Security > TroubleshootFind and Fix Other ProblemsKeyboardRuntheTroubleshooterControlPanelHardware and Sound > Devices and Printers > MousePointerOptions

علل کار نکردن موس

کار نکردن موس در انواع ویندوزها

از کار افتادن موس لپ‌تاپ

باز کردن قفل موس لپ‌تاپ

آموزش رفع مشکل کار نکردن موس

ترلو (Trello) چیست و چه کاربردی دارد؟

ایلان ماسک کیست؟

انقلابی در مراقبت های بهداشتی: تأثیر عمیق هوش مصنوعی در نجات جان انسان ها

داغ‌شدن بیش‌از‌حد و نقایص ظاهری در بدنه ایفون 15پرو

کاربر ایرانی ماهانه دست‌کم ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای فیلترشکن هزینه می‌کند

گوگل به‌زودی حساب‌هایی را که دو سال از آن‌ها استفاده نشده است، حذف خواهد کرد

ایلان ماسک برای رقابت با ChatGPT هوش مصنوعی TruthGPT را میسازد

بهترین لپ تاپ های 2023 بازار ایران

تغییر در ویندوز 12،مدرن‌ترین نسخه ویندوز خواهد بود

آشنایی با بلاکچین

آموزش دسترسی به کلیه امکانات گوگل‌پلی

تکنولوژی‌های صنعت بازی‌سازی

• علل کار نکردن موس بی‌سیم:

• تعویض باتری موس:

• تست با دستگاه‌های دیگر:

• چک کردن پورت USB:

• تمیز کردن موس:

• ریستارت کردن سیستم:

• نصب مجدد درایور موس:

• نصب مجدد ویندوز:

جمع بندیخرید موس و کیبورد

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خیلی از اوقات برایتان پیش آمده که در حین کار کردن با موس، دیگر موس کار نمی‌کند. اگر به طور مداوم موس قطع و وصل می‌شود شاید مشکل از پورت، موس، نرم افزار یا بخش دیگری باشد. علت بروز این مشکل را بدانید تا راحت تر بتوانید بروز این مشکل را رفع کنید. در ادامه مقاله از وبلاگ محسن نصرالهی به علت کار نکردن موس در کامپیوتر و لپ تاپ پرداخته ایم.

آنچه در این مطلب میخوانید:

همانطور که گفته شد گیر کردن یا فریز شدن موس علت های مختلفی دارد که می‌توانید به آسانی به حل آن بپردازید اما باید قبل از اقدام، علت مشکل را پیدا کنید.

یکی از رایج ترین علت های کار نکردن موس کامپیوتر تمیز نبودن آن است. اگر از موس اپتیکال استفاده می‌کنید زیر آن را نگاه کنید تا چشمی موس مسدود نشده باشد. برای رفع این مشکل فقط لازم است که موس را تمیز کنید. اگر یک روز درمیان موس خود را تمیز کنید این مشکل پیش نخواهد آمد.

اکثر موس ها در تمامی سطوح کار می‌کنند ولی اگر دیدید موس شما در سطحی کار نمی‌کند بهتر است از موس پد استفاده کنید یا اگر موس پد نداشتید، هر چیزی که سطح صاف دارد (کتاب) جایگزین موس پد کنید. برخی از موس ها بر روی بعضی از سطوح به راحتی حرکت نمی‌کنند. برای مثال، موس اپتیکال بر روی سطح های صیقلی خوب کار نمی‌کند و بهتر است برای ایجاد اصطکاک، کتابی و… زیر آنها قرار دهید.

اگر از موس وایرلس استفاده می‌کنید که هنگام کار فریز می‌شود احتمالا باتری آن رو به اتمام یا تمام شده است که تنها کافی است باتری های آن را تعویض کنید. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از باتری است، می‌توانید آن را در یک موس دیگر هم امتحان کنید. اگر موس دوم کار نکرد، پس باتری ها تمام شده اند.

اگر هنگام بازی های کامیپیوتری موس درست کار نکرد، احتمالا رم یا حافظه ویدیویی ندارید، که این مشکل می‌تواند به ضعف عملکرد موس منجر شود. اگر بخواهیم به صورت ریشه ای به مشکل بپردازیم، مشکل از کارت گرافیک است که باعث ایجاد نویز در اجرای بازی ها می‌شود. در نتیجه زمانی که موس به جای درست کار کردن بر روی صفحه نمایشگر نویز دارد باید به دنبال مشکل اصلی بپردازید.

بیشتر بخوانید  انیمه the misfit of demon king academy فصل 2 قسمت 7

یکی از رایج ترین مشکلات کار نکردن موس، مشکلات نرم افزاری است. برای مثال، معلوم نشدن نمایشگر موس بر روی مانیتور، یک علت کار نکردن موس لپ تاپ ایسوس است. برای حل این مشکل ابتدا باید کامپیوتر خود را ری استارت کنید، اگر مشکل حل نشد مراحل زیر را طی کنید:

اگر از موس وایرلس استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که موس درست متصل شده باشد. ممکن است موس شما قاعده خاصی برای وصل شدن به سیستم داشته باشد. پس ابتدا از متصل بودن موس وایرلس خود مطمئن شوید. سپس برای رفع مشکل قطعی موس به موارد زیر بپردازید:

اگر علت کار نکردن موس به مسائلی که در بالا گفتیم ربط نداشت، پس احتمالا موس خراب است. برای اینکه مطمئن شوید که موس صحیح است یا نه، ابتدا موس را به کامپیوتر یا لپ تاپ دیگری متصل کنید اگر موس را وصل کردید و موس کار نکرد باید به فکر تهیه کردن موس دیگری باشید.

اگر چک کردید و مطمئن شدید که موس هم سالم است، پس شاید اتصال USB مادر برد خراب است. در این صورت باید مادر برد خود را تعویض کنید توجه داشته باشید که تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید و باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از موس، از یک موس پد یا یک سطح صیقلی استفاده کنید.

موس را از نظر سخت افزاری بررسی کنید. با یک بررسی ساده می‌توان متوجه شد که موس از نظر سخت افزاری سالم است یا خیر؟ زمانی که بدنه موس ترک برداشته به درستی نیز نمی‌تواند کار کند و وقتش رسیده که موس جدیدی را تهیه کنید.

موس خود را چند وقت یکبار تمیز کنید. ذراتی که به سطح موس می‌چسبد باعث کاهش عملکرد موس خواهد شد.

همانطور که در بالا هم نیز اشاره کردیم علت کار نکردن موس لپ تاپ دلایل مختلفی را داشته که تقریبا در این مقاله به بیشتر آنها پرداختیم. در صورتی که علت های دیگری برای گیر کردن موس و کار نکردن آن می‌شناسید خوشحال می‌شویم با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برای کسب یا افزایش درآمد لازم است تا یک تخصص را بصورت کامل و البته جرئی فرا بگیرید. تعمیرات لپ تاپ و سایر سخت افزار های موجود در بازار میتواند به عنوان یک گزینه خوب برای شما مثمر ثمر باشد. در آکادمی محسن نصرالهی با اطمینان بهترین کیفیت آموزش را در اخیتار شما میگذاریم و ضمانت می‌دهیم تا بهترین نتیجه ها را کسب کنید.

محسن نصرالهی | بنیان گذار وبسایت

علت مختلف کار نکردن موس سیم دار و بی سیم

علت کار نکردن موس لپ تاپ لنوو را می‌توانید به شکل زیر برطرف کنید:

سخن آخر

همیشه و همه جا گفتیم که سرمایه گذاری را از خودتان شروع کنید

خراب بودن مادر برد

حتما مطالب زیر را بخوانید

تشخیص سایکل باتری لپ تاپ در ویندوز 10 و 11

دلیل داغی بیش از حد باتری لپ تاپ چیست ؟

بدافزار چیست؟

آموزش ضبط صدا در ویندوز

آشنایی با بهترین کلیدهای میانبر ویندوز

نحوه قفل کردن اکسل و افزایش امنیت آن

علت روشن نشدن مادربرد چیست؟

جستجو در سایت

آخرین مقالات

سبد خرید شما خالی است!

آموزش رفع مشکل کار نکردن موس

یکی از اصلی ترین قطعات کامپیوتر ها ، موس یا ماوس یا موشواره هستند که اگر بنا بر هر دلیلی کامپیوتر یا لپ تاپ شما مجهز به این قطعه نباشد، قطعا قادر به انجام کارهای روزمره خود با کامپیوتر یا لپ تاپ نخواهید شد و لازم به ذکر است که شما در غیاب موس می توانید از کیبورد استفاده کنید، اما کار کردن با آن برای شما کمی سخت خواهد بود چرا که باید برای رسیدن به یک گزینه ، چند دقیقه ای صبر نمائید   و دکمه های مختلفی مانند انتر و تب  و دکمه های بالا و پایین و چپ و راست را در این فرایند می بایست استفاده کنید.
با این وجود روشی که گفته شد، صرفا برای شرایط بسیار ضروری است که زمان برای شما بسیار اهمیت دارد و می بایست خیلی سریع کار خود را انجام دهید. در صورتی که کار شما فورس ماژور نیست و می توانید وقت بگذارید، روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید اقدام به رفع مشکل کار نکردن موس کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه رفع مشکل کار نکردن موس در لپ تاپ یا کامپیوتر آشنا سازیم

:رفع مشکل کار نکردن موس کامپیوتر

: دو نوع موس وجود دارد

:دسته اول مربوط به موس های بی سیم و با سیم و دسته دوم هم تاچ پد ها در لپ تاپ می باشند.
از این رو اگر موس شما بی سیم یا با سیم است و به مشکل خورده اید، در ادامه ترفند هایی را به شما معرفی کرده ایم که عبارتند از

باتری های موس را بررسی نمائید

در صورتیکه موستان بی سیم است، داخل خود باتری دارند که این باتری ها می توانند در طول زمان و به دلیل روشن بودن طولانی مدت موس، تمام شده باشند

موس را با دستگاه دیگر تست کنید

گاهی اوقات ممکن است بنا بر دلایلی ، امکان شناسایی موس توسط ویندوز به سختی برقرار شود و یا حتی اصلا اتصال برقرار نشود . از این رو اگر احساس می کنید که مشکل از طرف موس است و هیچ مشکلی از کامپیوتر نیست، توصیه می شود موس را از طریق مبدل او تی جی به گوشی یا تبلت خود متصل کنید تا از بی عیب بودن آن مطمئن شوید. با این وجود اگر نشانگر موس در گوشی یا تبلت شما ظاهر شد، نشان دهنده بی عیب بودن موس است و در این مرحله توصیه می شود که کامپیوتر/ لپ تاپ را ریستات کنید و سپس موس را متصل کنید

پورت های  کامپیوتر/ لپ تاپ را تست کنید

کامپیوتر / لپ تاپ ها دارای پورت های متعدد یو اس پی   هستند که هر یک از آنها را برای وسیله ای خاص برای مثال موس، کیبورد، فن و… اختصاص میدهیم . اما این پورت ها بنا بر دلایلی می توانند در طول زمان آسیب ببینند و زمانیکه ما بر فرض مثال موس را به آن متصل می کنیم ، احساس خواهیم کرد که مشکل از موس می باشد و این در حالی است که هیچ مشکلی از موس نیست و شما باید تنها   یو اس پی  را تغییر دهید تا امکان بر قراری ارتباط بین موس و کامپیوتر برقرار شود

پاکسازی ذرات گیر افتاده داخل موس

گاهی اوقات ممکن است به دلیل نگهداری نادرست موس، ذرات ریز گرد و غبار وارد آن شوند و از عملکرد آن جلوگیری کنند و از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که با استفاده از گوش پاک کن و یا مسواک با پرز های نرم و… به آرامی اقدام به تمیز کردن قسمت هایی از موس کنید که امکان جمع شدن گرد و غبار در آن محل وجود دارد . لازم به ذکر است که قبل از تمیز کردن و پاکسازی موس، ارتباط آن را با برق قطع کنید

کامپیوتر/ لپ تاپ را ریستارت کنید

یکی دیگر از راه حل هایی که در این زمینه به شما می توانیم معرفی نمائیم این است که تمام اتصالات اعم از موس، کیبورد، اسپیکر و… را از دستگاه روشن جدا کرده و سپس اقدام به ریستارت کردن آن کنید. بعد از آنکه کامپیوتر به صورت کامل لود شد و وارد محیط ویندوز شدید، دستگاه های جدا شده را مجددا به آن متصل کنید تا کامپیوتر آنها را شناسایی کند

نصب مجدد درایور موس

را انتخاب نمائید بعد از آن بر روی درایور موس کلیک mice and other pointing devices انتخاب کرده و سپس گزینه Device manager از کیبورد را به صورت همزمان انتخاب کرده.سپس گزینه  win+x درایور موس را را حذف نصب کنید و مجددا آن را نصب نمائید برای انجام این کار ابتدا دو کلید کنید بعد از حذف نصب این درایو ویندوز را ریستارت کنید تا به صورت خودکار این درایور نصب شود  uninstall راست کرده  و آن را

نصب مجدد ویندوز

اگر بعد از برقراری ترفندهای گفته شده موفق به برقراری ارتباط بین موس و کامپیوتر نشدیدو مطمئن هستید موس شما مشکلی ندارد به احتمال زیاد مشکل از ویندوز شماست .از این رو از فایل های مهم خود بکاپ بگیرید و سپس اقدام به نصب ویندوز کنید تا مشکل برطرف شود

رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید می توانید هم از موس های با سیم و بی سیم و هم از موس لپ تاپ که به تاچ پد معروف هستند، استفاده کنید. با این وجود اگر از موس های بی سیم و با سیم استفاده می کنید و در حین استفاده با مشکل روبرو شده اید ، باید مطابق با آموزش های بالا اقدام به رفع آن نمائید ، اما اگر مشکل شما در تاچ پد است در ادامه راه حل هایی را به شما ارائه خواهیم کرد که می توانید از آنها استفاده نمائید

موس اکسترنال را جداسازی کنید

در اولین قدم شاید دلیل اصلی کار نکردن موس لپ تاپ شما، متصل بودن همزمان دو موس باشد و به همین دلیل لپ تاپ ما بین  این دو موس نمی تواند موردی را به خوبی شناسایی کند یا آنکه وقتی شما موس اکسترنال را به لپ تاپ متصل می کنید ، لپ تاپ به صورت خودکار تاچ پد را غیر فعال می کند که این اتفاق به ندرت رخ می دهد. با این وجود توصیه می شود که موس بی سیم یا با سیمی که به لپ تاپ متصل کرده اید را جداسازی کنید و سپس لپ تاپ را ری استارت کرده تا مشکل حل شود

. را انتخاب نمائید Touchpad   را انتخاب کرده  و در صفحه بعدی گزینه    Devices   اگر تاچ پد لپ  شما کار نمی کند و روش بالا مشکل شما را برطرف نکرد، توصیه میشود حتما از فعال بودن تاچ پد مطمئن شوید که آیا تاچ پد فعال است یا خیر ؟ از این رو ابتدا وارد تنظیمات ویندوز شوید و گزینه

هم اکنون می توانید گزینه تاچ پد را مشاهده کنید که اگر گزینه خاموش می باشد باید آنرا روشن نمائید. توصیه می شود که حتی در صورت روشن بودن آن ، یکبار خاموش کرده و سپس روشن کنید هم اکنون لپ تاپ را ریستارت نمائید

بررسی درایور نصب شده تاچ پد لپ تاپ

فعال کنید  Enable   اقدام به انتخاب کردن تنها گزینه موجود نمائید و سپس اگر غیر فعال است ، آنرا باگزینه Device   را انتخاب کنید . هم اکنون از بخش    Device setting   اگر هنوز مشکل تاچ پد شما حل نشده است ، فایل نصبی درایور تاچ پد را اجرا کنید و از میان تب های بالای پنجره تب

آپدیت کردن درایور تاچ پد

را انتخاب کنید . هم اکنون می بایست درایور تاچ پد را انتخاب و راست کلیک  device manager   را از کیبورد به صورت همزمان بفشارید و سپس گزینه win+x تاچ پد لپ تاپ کنید . از این رو ابتدا دو کلید  Roll back   روش دیگری که در این زمینه به شما توصیه می شود این است که اقدام به آپدیت یا انتخاب کنید تا به حالت اول خود بازگردد Roll back driver کنید . اینک می توانید درایوهای مربوطه را آپدیت کنید تا اگر نسخه جدیدی برای آن عرضه شده است بر روی لپ تاپ شما نصب شود . اما اگر بعد از آپدیت شدن درایور ، باز هم شامل تغییراتی در این زمینه نبودید ، توصیه می شود گزینه

به تکنسین های مورد اعتماد مراجعه کنید

اگر هنوز با استفاده از روش های بالا موفق به رفع مشکل تاچ پد نشده اید ، گویای مشکلی است که با مراجعه به تکنسین های این زمینه و بررسی شدن لپ تاپ توسط آنها  می توانید اقدام به رفع مشکل کار نکردن موس لپ تاپ کنید

ماوس با سیم Datis مدل E-200

برند ها

Blog Categories

آخرین نظرات کاربران

Related Products

دیدگاه خود را بنویسید

ماوس‌های بی‌سیم نسبت به ماوس‌های سیم‌دار حساسیت بیشتری دارند و در بسیاری از مواقع دچار باگ‌هایی می‌شوند که باعث کار نکردن ماوس بی‌سیم خواهد شد. معمولا این مشکلات به دلایلی پیش پا افتاده و گاها نامشخص اتفاق می‌افتند و با یک ریست و خاموش و روشن کردن ماوس یا سیستم حل خواهند شد. در برخی از موارد؛ اما، مشکلات جدی‌ترند و باید برای آن‌ها راه‌حل‌های اصولی‌تر پیدا کرد. با ما همراه باشید تا با این مشکلات و ترفندهایی برای حل آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

دلایل بسیاری ممکن است باعث به وجود آمدن مشکل کار نکردن ماوس وایرلس شوند که در میان آن‌ها موارد زیر بیشتر دیده می‌شوند:

همان‌طور که دیدید در بسیاری از موارد دلایلی که باعث از کار افتادن ماوس بی‌سیم می‌شوند، بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند و با راهکارهایی آسان حل می‌شوند. در ادامه این راهکارهای ساده را با هم مرور می‌کنیم:

مثل همیشه اولین راه‌حلی که احتمالا به ذهن بسیاری از کاربران هم می‌رسد، خاموش و روشن کردن لپ‌تاپ یا کامپیوتر و ماوس است. برای ریست کردن ماوس کافی‌ست که باتری‌های آن را یکبار بیرون آورده و دوباره داخل آن بگذارید.

یکی دیگر از دلایل رایجی که باعث کار نکردن ماوس بی‌سیم می‌شوند، تمام شدن شارژ باتری آن است؛ حتی، اگر مدت زمان زیادی از تعویض باتری آن نگذشته باشد. چرا که در برخی موارد به دلایلی مثل: روشن ماندن طولانی ماوس، گیر کردن کلیدها، استفاده از باتری‌های نامرغوب و غیره ممکن است شارژ باتری زودتر از آن‌چه تصور می‌کنید تمام شود.

پس از تعویض این باتری و قرار دادن باتری جدید دوباره ماوس خود را امتحان کنید.

ماوس خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌ دیگری متصل کنید تا منشأ ایجاد مشکل را پیدا کنید. اگر مشکل مربوط به ماوس باشد در صورتی که به دستگاه‌های دیگری هم متصل شود، باز هم به درستی کار نمی‌کند.

اگر سیستم دیگری در دسترس شما نیست، می‌توانید با استفاده از مبدل‌های OTG ماوس را به تلفن همراه یا تبلت خود متصل کنید. اگر ماوس بعد از اتصال با سایر دستگاه‌ها مشکلی نداشت، باید به چگونگی اتصال بین ماوس و سیستم خود شک کنید.

در این حالت احتمال دارد مشکل از اتصال همزمان چندین ماوس، کیبورد، هندزفری و غیره به سیستم باشد. توصیه می‌کنیم قبل از اتصال مجدد ماوس، سیستم خود را یکبار خاموش و روشن کنید تا اگر مشکلی در اتصالات به وجود آمده، رفع شود.

ماوس‌ها مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی نسبت به گرد و غبار حساس هستند و باید هر از چند گاهی تمیز شوند. برای تمیز کردن ماوس خود می‌توانید از گوش پاک کن‌ها یا دستمال‌های کاغذی استفاده کنید و به آرامی و با دقت قسمت‌های زیرین آن را تمیز کنید. البته قبل از این کار اتصال ماوس را قطع کنید.

دانگل ماوس قطعۀ کوچکی است که تنها راه ارتباطی میان ماوس‌های وایرلس با کامپیوتر و سیستم را به وجود می‌آورد. این قطعه شکلی شبیه به فلش مموری کوچک دارد و در هنگام خرید ماوس داخل بدنۀ ماوس جایگذاری شده است و شما باید این قطعه را به یکی از پورت‌های سیستم خود وصل کرده باشید.

دانگل ماوس وصل شده را از سیستم جدا کنید و قسمت‌های مختلف آن را بررسی نمایید. در صورتی که قسمتی از آن آسیب دیده باشد، احتمالا مشکل کار نکردن ماوس بی سیم به این قسمت برمی‌گردد و باید آن را تعویض کرد.

گاهی تنها با جابه‌جا کردن دانگل ماوس از یک پورت به درگاه دیگری داخل سیستم مشکل حل می‌شود.

اگر برای اتصال گیرندۀ ماوس یا همان دانگل از مبدل‌های تایپ سی استفاده می‌کنید، از سالم بودن آن مطمئن شوید. ممکن است دلیل مشکل همین قطعۀ کوچک باشد.

بعد از اینکه در مراحل قبلی سخت افزار ماوس‌های بی‌سیم را به طور کامل مورد بررسی قرار دادید؛ ولی، باز هم مشکل سرجای خود باقی مانده بود، نوبت به راه‌حل‌های نرم‌افزاری می‌رسد. به عنوان اولین راه‌حل باید درایور ماوس را حذف و سپس مجدد آن را نصب کرد.

بیشتر لوازم جانبی لپ‌تاپ‌ها مثل ماوس‌ها و کیبوردهای بی‌سیم به صورت plug&play و کاملاً خودکار با سیستم ارتباط برقرار کرده و اصلا نیازی به نصب نرم‌افزار ندارند. با این حال امکان دارد با حذف و نصب مجدد این درایورها بتوان مشکل کار نکردن ماوس بی‌سیم را برطرف نمود. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

راه‌حل دیگری که در نهایت می‌توانید آن را امتحان کنید، به روز رسانی درایور ماوس است. برای انجام این کار باید تا جایی مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

مشکل کار نکردن ماوس وایرلس به دلیل حساسیت زیاد این لوازم جانبی رایج است و در بسیاری از موارد به راحتی می‌توان این مشکل را حل کرد. تعویض باتری ماوس، تعویض درگاه اتصال دانگل بلوتوث، ریستارت ماوس و سیستم، تمیز کردن ماوس و در نهایت حذف و آپدیت درایورهای مربوط به ماوس در بسیاری از مواقع منجر به حل این مشکل خواهد شد.

از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ توصیه می‌کنیم ماوس‌های وایرلس و سایر لوازم جانبی خود را از فروشگاه‌های معتبری چون جانبی تهیه کنید. چرا که ماوس‌هایی که در مراکز غیرمعتبر عرضه می‌شوند، مشکلات و باگ‌هایی بیشتری به همراه دارند. همچنین قبل از خرید ماوس، حتما مقالۀ «راهنمای خرید ماوس» را بخوانید تا با دانستن نکات لازم خریدی آگاهانه‌تری را تجربه کنید.

فروشگاه اینترنتی تخصصی جانبی

زمان یکی از با ارزش ترین سرمایه های انسانی است که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده شود. اهمیت زمان آنقدر برای بشر شناخته شده بود که همواره سعی داشته و دارد، تا برای رسیدن به اهداف خود کوتاه ترین مسیر را انتخاب کند. مسیری که او را زودتر به هدف مورد نظر خود برساند. در سال های اخیر با فراگیر شدن گجت های هوشمند مثل موبایل، تبلت و یا ابزارهای الکترونیکی دیگر مثل لپ تاپ، دوربین، کنسول بازی و… سبب شد شاخه ای جدید در بازار شکل بگیرد که هدف از آن رفع نیازهای جانبی از گروه محصولات باشد.

دلایلی که باعث از کار افتادن ماوس بی سیم خواهد شد؟

ترفندهای حل مشکل کار نکردن ماوس

حل مشکل کار نکردن ماوس وایرلس

کیف دوشی و کراس بادی چرم کوتتسی 14042

موس بی سیم ویوو WM107

میکروفون بی سیم یقه ای تایپ سی ایکس او MKF09A

هر آن چه که باید در مورد هندزفری تایپ سی بدانید

7 نکته طلایی برای افزایش طول عمر هندزفری یقه ای و نگهداری از آن

5 ناخن‌گیر پرفروش شیائومی با طراحی خیره کننده

۷ چراغ خواب فانتزی که ترندهای جهانی را تسخیر کرده‌اند: پرفروش‌های ۲۰۲۴

چرا قوزبند شیائومی بهترین دوست کارمندان و پزشکان است؟

۵ نکته طلایی که خانم‌ها و آقایان باید قبل از خرید هندزفری گردنی بدانند

1-ریست کردن ماوس و سیستم

2-بررسی شارژ باتری‌های ماوس

3-اتصال ماوس به دستگاهی دیگر

4-تمیز کردن ماوس

5-بررسی دانگل ماوس

6-جابه‌جایی پورت

7-نصب دوباره درایور موس

8-آپیدت کردن درایورها

1-ریست کردن ماوس و سیستم2-بررسی شارژ باتری‌های ماوس3-اتصال ماوس به دستگاهی دیگر4-تمیز کردن ماوس5-بررسی دانگل ماوس6-جابه‌جایی پورت7-نصب دوباره درایور موس8-آپیدت کردن درایورهاراهنمای خرید ماوس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *