اختتامیه سیونهمین جشنواره فیلم کوتاه ام نقد فیلم شیههشب برگزار میشود و برگزیدگان آن معرفی میشوند. دو فیلم ک نقد فیلم شیههوتاه «شیهه» و «۳:۳۳» در بخش داستانی این رویداد سینمایی حضور دارند. احسان طهماسبی و فاطمه ترکاشوند درباره این دو فیلم یادداشتی نو نقد فیلم شیههشتهاند که در ادامه آمده است. نقد فیلم شیهه
«شیهه»؛ روایتی از شک و تردید
احسان طهماسبی: در طول تاریخ، محبوبیت ادبیات و سینمای ملودرام، در دورههایینقد فیلم شیهه بوده است که مردم، به دلایل ای نقد فیلم شیههدئولوژیک، اجتماعی، اقتصادی، عاطفی و … تحت فشار بودهاند. بهطور کل ملودرام، بستر مناسبی برای نمایش فیلمهای با محوریت خانواده و روابط انسانی بوده که در سالهای اخیر و با ترویج بیشتر افکار فمینیستی (و با لحاظ کردن محبوبیت همیشگی این گونه سینمایی میان زنان)، ژانری مناسب برای نمایش دغدغهها نقد فیلم شیههی عاطفی زنان بوده است. شیهه، در بستر ملودرام و در روایت نقد فیلم شیهه نیمروزۀ خود از زندگی زنی با نام خانوادگی شایگان، به نمایش ازهمگسیختگی روانی و درد عاطفی زنی مقتدر و مستقل میپردازد که پس از رسیدن به قطعیت د نقد فیلم شیههر تصمیم سقط جنین، در مواجهۀ اتفاقی با پسربچهای که اسب اسباببازیش (مکس) را مرده میداند و در موقعیتی تراژیک، دچار تردید و تشویش میشود. میتوان گفت نقد فیلم شیههدر شیهه، با رویکرد روانشناسانه و با کمک تمهیدات سینمایی، نمایش زندگی درونی و نهان شخصیت شایگان به وسیله اوضاع و احوال زندگی بیرونی و آشکار وی (که در دکوراسیون منزل و تلفنهای تهدیدآمیز و تیپ شخصیتی و گفتاری او مشهود است) پنهان شده است. فیلم، از زمان حدوداً سه دقیقها نقد فیلم شیههی خروج پسربچه از منزل تا اقدام وی در رهایی رها، برای به نمایش درآوردن تردید و شکی که در دل شایگان است ب نقد فیلم شیههه شیوهای درست و البته تا اندازهای نمادین بهره میجوید تا او را برای تصمیم نهایی که با اقدام شوکآور و دهشتناک پسربچه همراه است آماده کند. نقد فیلم شیهه
«۳:۳۳»؛ طلسم عمق میدان روی قواعد ژانر وحشت
فاطمه ترکاشوند: ژانر هراس همیشه این پاشنه آشیل را دارد که ظرفی نقد فیلم شیههتهای وحشتنقد فیلم شیههانگیز داستان، کارگردان را نقد فیلم شیههدر استفاده از ابزارهای کارگردانی به تنبلی بیندازد. «۳:۳۳»؛ به روشنی، هموغم خود را روی داستان مبتنی بر شنیدهها و نزدیک به تجربه واقعی میگذارد و سعی میکند ب یشترین بهره را از ظرفیت گریم، عنصر غافلگیری، تکنیکهای بصری برای انتقال فضای ذهنی ببرد. اما محیطهای کوچک فیلمبرداری و قاببندیهای بسته و محدود، اثر را از تاثیر شگرف عمق میدان به عنوان عنصر غالبا کارآمد دنقد فیلم شیهه ر ژانر هراس و تبعا مخاطب را از احساس پیشبینیناپذیری محیط قاب، محروم میکند. بازیهای نهچندان حرفهای و از د نقد فیلم شیههست رفتن زمام کارگردانی در سکانسهایی که قرار است بیرون از ماجرای وحشتانگیز اتفاق بیفتند، نقطهضعفهای مشهود «۳:۳۳» محسوب میشوند. نقد فیلم شیهه اختتامیه سیونهمین جشنواره فیلم کوتاه ام نقد فیلم شیههشب برگزار میشود و برگزیدگان آن معرفی میشوند. دو فیلم ک نقد فیلم شیههوتاه «شیهه» و «۳:۳۳» در بخش داستانی این رویداد سینمایی حضور دارند. احسان طهماسبی و فاطمه ترکاشوند درباره این دو فیلم یادداشتی نو نقد فیلم شیههشتهاند که در ادامه آمده است. نقد فیلم شیهه
شروع بیمنطق داستان وقتی شخصیتی از نقد فیلم شیهه مسیر قصه خارج میشود بدون آن که کنجکاوی و نقد فیلم شیهه جستوجوگر نقد فیلم شیههی را در شخصیت مقابل خود برانگیزد، نشانه دیگری است از این ک نقد فیلم شیهه ه مولفان رو نقد فیلم شیههی داستان بیرون از سکانسهای وحشت، وقت چندان نقد فیلم شیههی نگذاشتهاند. «۳:۳۳» میتوانست فراتر از ترساندن مخاطب با یک ماسک هیولایی حرکت کند و هراس را در دل داستانی قوامیافته با کارگردانی خلاق و نقد فیلم شیهه مبتنی بر قواعد ژانر بجوید. نقد فیلم شیهه