ماه بت

برای ورود به سایت ماه بت کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت

چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است

چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است

چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است | چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد | چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است

چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است

اگرچه انتخاب دوست خوب و شایسته در سنین مختلف زندگی ارزن چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار استده و مهم است ولی برای نوجوانان اهمیت بیشتری دارد، زیرا نوجوانی دوره گسترش دوستی ها و رفاقت با همسالان است و نوجوانان که در آستانه زندگی اجتماعی قرار گرفته اند می توانند به وسیله د چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار استستی مناسب و بافضیلت، شخصیت خود را تقویت کرده و استعدادهای اجتماعی خویش را به فعلیت در آورند و خود را برای فعالیت های دامنه دار اجتماعی آینده مهیا سازند.

اهمیت انتخاب دوست در دوران نوجوانی

درست است که نوجوانان در این سنین به دنبال استقلال بیشتری هستند و می‌خواهند خودشان در مورد روابط دوستی‌شان تصمیم بگیرند با این حال آن‌ها در این دوره همچنان به نظارت و حمایت‌های شما احتیاج دارند. در این شرایط این سؤال برای والدین پیش می‌آید که چگونه م چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار استی‌توانیم به فرزندان خود در انتخاب دوست یاری دهیم.

دوستان در دوره نوجوانی حامیان بسیار مهمی برای آنها هستند و می‌توانند به امنیت اجتماعی و روانی نوجوان کمک کنند. از جمله دلایلی که باعث می‌شود انتخاب دوست در دوران نوجوانی  اهمیت زیادی داشته باشد این است که:
چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است
– حضور در بین جمع دوستان احساس نیاز به تعلق را در نوجوان ارضا می‌کند و می‌تواند من چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار استجر به افزایش احساس اعتماد به نفس نیز شود.

– نوجوانان در فرایند انتخاب دوست با عقاید، ارزش‌ها، افکار و نقش‌های مختلفی آشنا می‌شوند که در فرایند هویت‌یابی آن‌ها را هدایت می‌کند و در نتیجه در شکل گیری شخصیت آینده آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:
ظرفی که سگ لیسیده چگونه پاک کنیم؟ پیام آسمانی پایه هفتم

– اگر نوجوانان افراد سالمی را برای دوستی انتخاب کنند می‌توانند تجربیات مثبتی را در زمینه ارتباطات اجتماعی شکل دهند و به کمک همین روابط در کنار بلوغ جسمانی بلوغ روانی و اجتماعی را نیز تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  دانلود بازی اندروید برای رده سنی بالای 18 سال

اثر گذاری دوستی ها در دوران نوجوانی

در دوره نوجوانی، اثرپذیری نوجوانان از همسالان از هر کس دیگر؛ از قبیل خانواده و معلم بیشتر است. تأثیر دوستان گاهی به حدی است که می تواند بر نقش و تأثیر والدین غلبه کند، حتی اگر خانواده کودک سرشار از فضیلت باشد. چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است

همچنان که در آیات قرآنی آمده و در ادب فارسی تجلی یافته است که فرزند نوح پیامبر چند صباحی با همنشینان بد نشست و برخاست کرد از بیت نبوت برید و به گمراهان پیوست.

پسر نوح با بدان بنشست         خاندان نبوتش گم ش

داشتن روابط صمیمانه و نزدیک والدین با نوجوان

واژه ی انسان از “اُنس” گرفته شده است، انسان دوست دارد با دیگران مؤانست داشته باشد. دوستی رابطه ای شخصی، صمیمانه، خصوصی و انحصاری است که در آن علاوه بر مشارکت در فعّالیت ها، همدلی و هم ذوقی به خوبی نمایان می شود. هر کس در هر دوره از عمر خود به دوست نیاز دارد، دوست به انسان محبّت و مهر می ورزد، در زمان ناراحتی و اندوه با او همدردی می کند و دلداری اش می دهد و آنگاه که درمانده شود و نیاز به کمک داشته باشد به او را یاری می دهد.

همین که شما به عنوان والدین بتوانید ارتباطات مثبتی با فرزند خود چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است داشته باشید به خودی خود در روابط دوستانه فرزندتان تأثیر می‌گذارید.

زیرا نوجوانانی که رابطه صمیمانه و گرمی با والدین خود دارند اغلب پذیرش بیشتری نسبت به توصیه‌ چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار استهای پدر و مادر خود در زمینه دوست‌یابی دارند و همچنین قادر هستند تا روابط سازنده‌تر و مناسب‌تری را با دوستان خود برقرار کنند.

بیشتر بخوانید  سریال از ستاره ها بپرس

به همین خاطر لازم است در سنین نوجوانی فرزندتان انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهید و تلاش کنید تا روابط نزدیک‌تری با نوجوان خود داشته باشید.

اگر احساس می‌کنید که تعارض‌ها و اختلافات زیادی بین شما وجود دارد که به ارتباطتان آسیب می‌زند مراجعه به یک روانشناس متخصص در حیطه خانواده می‌تواند به شما در جهت بهبود این اوضاع کمک کند.

والدین باید الگوی سالمی برای نوجوان خود باشند

شما به عنوان والدین بیش از هر چیزی از طریق رفتارتان بر نوجوانان تأثیر می‌گذارید و جای چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است اینکه دائماً تلاش کنید تا فرزند خود را نصیحت کنید به دنبال این باشید که همانند یک الگوی مناسب در برابر او عمل کنید.

برای مثال؛ فرزندان والدینی که روابط دوستانه سالم‌تری دارند اغلب در فرآیند دوست‌یابی موفق‌تر هستند و می‌توانند ارتباطات اجتماعی مثبت‌تری را برقرار کنند و اگر شما دائماً در روابط دوستی خود شکست بخورید یا فرد منزوی و فاقد ارتباطات  چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار استاجتماعی لازم باشید نمی‌توانید آن‌گونه که باید روی فرزند خود تأثیر بگذارید.

خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با انتخاب دوست در نوجوانی پیج این چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار استستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.

چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است
انتخاب دوست در دوران نوجوانی نسبت به سایر سنین از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که در این دوران افراد بیش از هر زمان دیگری تحت تأثیر دوستان خود قرار می‌گیرند و هویت خود را حول محور ویژگی‌های آن‌ها شکل می‌دهند. به همین خاطر گروه دوستان  چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار استدر دوره نوجوانی می‌توانند روی شکل گیری شخصیت آینده افراد نیز نقش داشته باشند و تأثیرات دراز مدتی را در زندگی آن‌ها ایجاد کنند.
اما عامل مهم در انتخاب صحیح دوست شناخت کافی از خود و توانایی تشخیص شخصیت دوستان است. اساسا برای رسیدن به این آگاهی باید کمی از دانش علم روانشناسی کمک گرفت. به همین دلیل مشاوره روانشناسی در مسیر خودشناسی می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای کسب اطلاعات در خصوص مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  سریال نون خ ۴ قسمت ۳

انتخاب دوست در نوجوانی | چگونه به نوجوان خود کمک کنیم؟

درست است که در این سنین به دنبال استقلال طلبــی در نوجوان بیشتری هستند و می‌خواهند خودشان در مورد روابط دوستی‌شان تصمیم بگیرند با این حال آن‌ها در این دوره همچنان به نظارت و حمایت‌های شما احتیاج دارند. در این شرایط این سؤال برای والدین پیش می‌آید که با این اوصاف چگونه می‌توانیم به فرزندمان در انتخاب دوست کمک کنیم. ما در ادامه به چند راهکار مؤثر در این زمینه اشاره کرده‌ایم.

تلاش برای داشتن روابط صمیمانه و نزدیک با نوجوان

همین که شما به عنوان والدین بتوانید ارتباطات مثبتی با فرزند خود  چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار استداشته باشید به خودی خود در روابط دوستانه فرزندتان تأثیر می‌گذارید. چرا که مطالعات نشان می‌دهند نوجوانانی که ارتبــاط موثر و موفق با والدین خود دارند اغلب پذیرش بیشتری نسبت به توصیه‌های پدر و مادر خود در زمینه دوست‌یابی دارند و همچنین قادر هستند تا روابط سازنده‌تر و مناسب‌تری را با دوستان خود برقرار کنند. چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است

به همین خاطر لازم است در سنین نوجوانی فرزندتان انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهید و تلاش کنید تا روابط نزدیک‌تری با نوجوان خود داشته باشید. اگر احساس می‌کنید که تعارض‌ها و اختلافات زیادی بین شما وجود دارد که به ارتباطتان آسیب می‌زند مراجعه به یک روانشناس متخصص در حیطه خانواده می‌تواند به شما در جهت بهبود این اوضاع کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *