اختتامیه سیونهمین جشنواره فیلم کوتاه امشب برگزار میشود و برگزیدگان آن معرفی میشوند. دو فیلم فیلم شیهه رایگان کوتاه «شیهه» و «۳:۳ فیلم شیهه رایگان۳» در بخش داس فیلم شیهه رایگانتانی این رویداد سینمایی حضور دارند. احسان طهماسبی و فاطمه ترکاشوند درباره این دو فیلم فیلم شیهه رایگانیادداشتی نوشتهاند که در ادامه آمده است. فیلم شیهه رایگان این پارادوکس را میتوان اینگونه هم توضیح داد فیلم شیهه رایگانکه زن مدرن، نمیخواهد مادر شدن فیلم شیهه رایگانش هم مثل زن ش فیلم شیهه رایگاندنش، تجربه یک سوژگی باشد چنانکه فردیت او را استحاله یا انکار کند. شخصیت زن فیلم که نگار جواهریان نقش آن را بازی میکند که ترکیبی از جنس بازی او در «تنها دوبار زندگی میکنیم» و «یه حبه قند» است، زن بارداری در آستانه جدایی است که به همین دلیل قصد دارد تا جنین خود را سقط کند اما مواجهه او با کودکی در مجتمع فیلم شیهه رایگانمسکونی محل سکونتش، قصه را عوض میکند. فیلم شیهه رایگان
«شیهه»؛ روایتی از شک و تردید
احسان طهماسبی: در طول تاریخ، محبوبیت ادبیات و سینمای ملودرام، در دورههایی بوده است که مردم، به دلایل ایدئولوژیک، اجتماعی، اقتصادی، عاطفی و … تحت فشار بودهاند. بهطور کل ملودرام، بستر مناسبی برای نمایش فیلمهای با محوریت خانواده و روابط انسانی ب فیلم شیهه رایگانوده که در سالفیلم شیهه رایگانهای اخیر و با ترویج بیشتر افکار فمینیستی (و فیلم شیهه رایگان با لحاظ کردن محبوبیت همیشگی این گونه سینمایی میان زنان)، ژانری مناسب برای نمایش دغدغههای عاطفی زنان بوده است. شیهه، در بستر ملودرام و در روایت نیمروزۀ خود از زند فیلم شیهه رایگانگی زنی با نام خانوادگی شایگان، به نمایش ازهمگسیختگی روانی و درد عاطفی زنی مقتدر و مستقل میپردا فیلم شیهه رایگانزد که پس از رسیدن به قطعیت در تصمیم سقط فیلم شیهه رایگان جنین، در مواجهۀ اتفاقی با فیلم شیهه رایگانپسربچهای که اسب اسباببازیش (مکس) را مرده میداند و در موقعیتی تراژیک، دچار تردید و تشویش میشود. میتوان گفت در شیهه، با رویکرد روانشناسانه و با کمک تمهیدات سینمایی، نمایش زندگی درونی و نهان شخصیت شایگان به وسیله اوضاع و احوال زندگی بیرونی و آشکار وی (که در دکوراسیون فیلم شیهه رایگاننزل و تلفنهای تهدیدآمیز و تیپ شخصیتی و گفتاری او مشهود است ) پنهان شده ا فیلم شیهه رایگانست. فیلم، از زمان حدوداً سه دقیقهای خروج پسربچه از منزل تا اقدام وی در رهایی رها، برای به نمایش درآوردن تردید و شکی که در دل شایگان است به شیوهای درست و البته تا اندازهای نمادین بهره میجوید تا او را برای تصمیم نهایی که با اقدام شوکآور و دهشتناک پسربچه همراه است آماده کند. فیلم شیهه رایگان
«۳:۳۳»؛ طلسم عمق میدان روی قواعد ژانر وحشت
فاطمه ترکاشوند: ژانر هراس همیشه این پاشنه آشیل را دارد که ظرفیتهای وحشتانگیز داستان، کارگردان را در فیلم شیهه رایگاناستفاده از ابزارهای کارگردانی به تنبلی بیندازد. «۳:۳۳»؛ به روشنی، هموغم خود را روی داستان مبتنی بر شنیدهها و نزدیک به تجربه واقعی میگذا فیلم شیهه رایگانرد و سعی میکند بیشترین بهره را از ظرفیت گریم، عنصر غافلگیری، تکن فیلم شیهه رایگانیکهای بصری برای انتقال فضای ذهنی ببرد. اما محیطهای کوچک فیلمبرداری و قاببندیهای بسته و محدود، اثر را از تاثیر شگرف عمق مید فیلم شیهه رایگانان به عنوان عنصر غالبا کارآمد در ژانر هراس و تبعا مخاطب را از احساس پیشبینیناپذیری محیط قاب، محروم میکند. بازیهای نهچندان حرفهای و از د ست رفتن زمام کارگردانی در سکانسهایی که قرار است بیرون از ماج فیلم شیهه رایگانرای وحشتانگیز اتفاق بیفتند، نقطهضعفهای مشهود «۳:۳۳» محسوب میشوند. فیلم شیهه رایگان
شروع بیمنطق داستان وقتی شخصیتی از مسیر قصه خارج میشود ب ف فیلم شیهه رایگانیلم شیهه رایگاندون آن که کنجکاوی و فیلم شیهه رایگانجستوجوگری را در شخصیت مقابل خود برانگیزد، نشانه دیگری است از این که مولفان روی دا فیلم شیهه رایگانستان بیرون از س فیلم شیهه رایگانکانسهای وحشت، وقت چندانی نگذاشتهاند. «۳:۳۳» میتوانست فراتر از ترساندن مخاطب با یک ماسک هیولایی حرکت کند و هراس را در دل داستانی قوامیافته با کارگردانی خلاق و مبتنی بر قواعد ژانر بجوید. فیلم شیهه رایگان
نظرات